Frida & Seth

En liten parantes...

Publicerad 2009-10-04 21:06:51 i Frida berättar...,

Jag har aldrig varit den som kunnat hålla växter vid liv. Blommor dör nästan så fort jag betalat dem i affären. Jag kan aldrig komma ihåg att vattna dem och även om de står så till att jag dagligen kan kasta ett öga på dem, glömmer jag bort att ta hand om dem...

Fast...något har hänt. I mina vita krukor står samma gröna växter än - de som jag köpte förra året på Ica! Det var extrapris, fem för en hundring, och jag tänkte att det kunde ju vara värt det even though de bara skulle överleva helgen...

Men de lever..!

Någotsånär...

Hittade ett par gamla bilder från förra julen.
Här är mina gröna växter i köksfönstret i alla sin prakt!





Look at them now!
                                            

Jag borde inte va så stolt ändå...



                                                      Not so impressive...

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-10-04 21:38:58

Oj Förlåt! Jag skrattade högt här i vardagsrummet när jag såg bilderna!

Fast de går ju att rädda om du bara ger dem lite omvårdnad!

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-10-04 22:20:38

Så roligt att Jottan börjat med att be om ursäkt, som om du hade hört hennes skratt ända ut till Ers =)



Jag skrattade också när jag såg bilderna, du och jag skulle kunna bilda klubb.

Idag var jag och köpte nya blommor hem hit. Jag ska blogga sen så du får se de. Sov gott nu!

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-05-24 00:59:57

Ha! Jag är likadan! Men killen med blommorna sa att efter en viss ålder, nämnde dock inte vilken, får man gröna fingrar-ba sådär! Jag har fasen höga förhoppningar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela