Frida & Seth

Våran måndag!

Publicerad 2009-11-16 21:09:33 i Frida berättar...,

Strax efter 04.00 väcktes jag av Seth som tappat tutten. Han somnade om efter att ha fått den. Strax innan 05.00 vaknade Seth igen och...jag vet inte riktigt vad han ville, men jag förklarade bestämt att det inte var morgon än. Seth fortsatte propsa på uppstigning en stund, men sen somnade alla om och inte förrän 08.40 vaknade vi igen! Det var länge sen vi alla tog en sån sovmorgon!

Måndagen kunde börja!

Mjukstart med en lat morgon med frukost framför Barnkanalen.

Diskmaskinen tömdes och fylldes på. Kördes och tömdes igen (vi låg lite efter...).

Sen började jag med mitt projekt som jag legat och funderat ut innan jag somnade igår kväll. Projekt = rensa skrubbar och skåp! Seth hittade många spännande saker i sopsäckarna som bara blev fler och fler allteftersom dagen led..! Jag och Seth turades om att plocka i och plocka ur och plocka i säckarna...

Seth springer annars runt och deklarar att alla saker är "miin", "eee miiin"!

11.30 Seth åt lunch och bars sen upp för att sova.

13.00 Patrick åkte iväg till jobbet. Jag gick på isig, dyblöt asfalt ut till sovstugan för att fortsätta röjningen där. Nu behöver vi bara byta däck på släpet så kan allt skräp lastas och köras iväg.

Innan Seth vaknade hann jag gå igenom sonens byrå med kläder och packa bort de byxor och tröjor som blivit för korta/små och leta fram kassarna med nästa storlek!

14.00 Seth vaknade och de nya kläderna åkte in i tvättmaskinen och övervåningen fick sig en genomgång - bort med skräpet!

Det tar ungefär en timme för maskinen att arbeta klart, så efter centrifugering hjälptes vi åt jag å Seth med att plocka ur och hänga upp de blöta plaggen - ska bli kul att få sätta på Seth nya brallor när de torkat!

16.10 Efter en bra stunds fundering packade vi in oss i bilen och for å tankade och handlade lite mat.

17.00 Middag och diskning.

17.30 Tavlor av Seths (och mosters) konstverk färdigställdes och spikades upp.

  

17.50 En annan tavla fick byta plats och hamnade här...



18.30 En kille kom med sin farsa och köpte Mercan. Nu har jag en liten plastpåse full med femhundringar liggandes (näthandeln ligger farligt nära nu, känner jag)!

18.50 Seth vill ha vindruvor till kvällsfika. Han bjuder mig en och rätt som jag ska ta druvan ur hans hand, rycker han tillbaka den och säger barskt "miiin"! Jäkla unge.

19.10 Seth i pyjamas. Redo för sängen..?

19.20 Jag avbryter högläsningen ur "Nicke Nyfiken" då Seth inte är nog koncentrerad på vad jag berättar!

19.40 Jag passar på att glida med min AB-slide medans Seth alltjämt pratar å pratar på uppe i sin säng...

20.10 Hittar Seth helnaken i sängen. Han pekar mot de nytvättade kläderna som hänger på tork och säger att han vill ha "dåpp-te" = tomtekläder. Seth får lägga sig i den pyjamas jag valt åt honom tidigare.

20.30 Seth somnar.

21.09 Bloggat klart. Kvällsfika väntar!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-16 21:19:24

Prel. så kommer hon att börja inskolning den 7:e Jan för att ha plats från den 21:a.



M

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-11-16 21:24:33

Prel. så kommer hon att börja inskolning den 7:e Jan för att ha plats från den 21:a.



Men det är mycket som ska klaffa och det hänger många frågetecken i luften.

Pelle har praktik med ev. fast anställning nu som slutar den 8:e Jan och då får han veta om han får heltid! SPÄNANDE.

Jag väntar fortfarande på att få höra om jag har en liten chans på ett roligt jobb.

Där ska det anställas efter nyårs.



Tyvärr fick hon plats på Emils dagis och vi ville ju ha henne på ett annat dagis så det känns inte så roligt tyvärr.



Så... Ska vi jobba allihopa på nya jobb och ha henne där heltid? Ska Pelle jobba heltid och ska jag då fortsätta vara mammaledig eller gå tillbaka till mitt nuvarande jobb?



Många frågetecken.



Det är jobbigt att inte ha alla svar än och inte veta hur det blir, sånt tar energi tycker jag.

Postat av: Jos

Publicerad 2009-11-17 18:52:19

Nä, det var inte alls dom mindre bra korten.. nog för att vi har ett gäng till, men jag gillar dom jag la ut oxå. Det kommer att bli en blandad kompott till julkorten. Torsdag låter bra.. vakna i morse med huvudvärk och ont i halsen, blir det inte värre så kommer vi med! Hannes brukar sova den tiden, men vi kanske kan komma till er tidigare så kan han sova när vi kommer fram till Kus. Nu medans jag kommer ihåg det.. skålarna.

Du kanske får gå in till nån affär och be att dom hjälper dig att göra rätt inställningar på kameran igen. Nu ska jag surfa runt lite. Vi får höras imorron afton om kus. Ha det så bra så länge!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela