Frida & Seth

Vår i sinne!

Publicerad 2009-05-04 19:27:20 i Frida berättar...,

Jag berättade för Benita idag att jag blivit så inspirerad från jobbet att plantera penseér hemma, och hon; "jaha, vad hade de gjort för speciellt på jobbet då, som fick dig så inspirerad"?

"Eeehh, varit på Coop och köpt penseér"...

Det behövs inte mycket just nu för att man ska bli sådär vårsugen, rensarsugen, städsugen, få-fint-hemma-sugen... Det är ju bara att titta ut!



Vår ute, vår inne, vår i hela fulla sinne, liksom!

Vi diskuterar här hemma vad vår/sommarprojekten ska bli, och Patrick blir lite irriterad på mig som har så mycket jag vill hinna... "Tror du vi är gjorda av pengar" utbrast han en dag!
                                       Mina vår/sommarprojekt

                 Kratta gården och få undan alla löv.

      Få undan det sista av byggskräpet.

                              Jämna till på tomten och så nytt gräs.

                Måla garaget ett varv till.

            Måla klart knutarna på huset.

       Måla "önskebrunnen" och få den på plats.

  Bygga nya trappsteg runt hela inglasade altanen.

                   Sätta upp snörasskydd.


Plantera
fina blommor i krukor ute (och hålla dem vid liv i mer än en vecka)!



                          Patricks önskeprojekt

  

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-05-04 20:12:31

HHHahahaha, precis så där har vi det hemma också!

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-05-04 21:23:01

Pepp! Pepp! Pepp! Pepp!

Jag har ingen aning vilka som kommer men det lär nog bli en lite blandad kompott. Jag kommer vara här..



Det startar vid 19 och smhi lovar 15 grader och halvsol. Jag vet inte vad jag ska peppa med. Skjuts kan jag däremot lova, så länge jag slipper växla. Håller din bil på ettan hela vägen till Ers? =)

Postat av: Benan

Publicerad 2009-05-05 21:00:41

jasså du..hahahaha! Jag känner inte ett dugg för att plantera blommor men jag måste nog ta mig lite i kragen!!!

Postat av: Erika

Publicerad 2009-05-06 16:10:38

Hihi, vi har det oxå så här hemma.. Stefan vill göra så mycket och jag vill njuta av min första "lediga" sommar sedan loven i högstadiet = Det skulle vara skönt att inte behöva lägga alla pengar på huset för en gångs skull =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela