Frida & Seth

Trädgårdsarbete!

Publicerad 2009-05-30 19:54:16 i Frida berättar...,



Som synes har vi en del jobb här hemma... Ved-Alvar var förbi med tio kubik björkved i onsdags. I vedbón, under snedtaket bakom den enorma vedhögen ska allt rymmas. Det är bara att jobba!

När Anna var här idag bestämde hon sig efter ett tag att hon ville jobba lite (efter husarrest i flera veckor kan man tydligen känna sig lite arbetssugen), så vi hjälptes åt att flytta in fyra skottkärre-lass och stapla den veden. Det är hur många lass kvar...

Patrick jobbar stenhårt med gräsmattan. Han vattnar och kontrollerar minsta lilla tecken på grässtrån som växer upp. Lite besviken är han dock att han inte fått klippa det nya gräset än...han strödde ju ut gräsfröna redan i onsdags..!

Annars har jag varit hos Ove och köpt penseér och planterat i den stora, svarta kitteln som jag fick av farmor. Jag är mycket nöjd med blommorna!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2009-05-30 21:41:11

Jag vill oxå ha blommor i mina blomlådor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela