Frida & Seth

Jag har hittat kameraladdaren!

Publicerad 2009-05-20 20:12:26 i Frida berättar...,

Så nu blir det bilder från södra Ersmark igen!

                        

Det är inte ofta vi tillbringar nån tid i vårt nya sovrum. Trots att snickarna har gjort sitt och vi bara väntar på räkningen och trots att jag köpt spackel som bara ligger i hinken och väntar, får vi oss inte riktigt till att sätta igång...

Seth vill dock mer än gärna vara därinne. Ikväll tog han rent på sig ett par skor själv, ställde sig och pekade mot dörren! Jag har sagt nån gång att det är så dammigt där och att man inte får gå in utan skor, och se på rackarn, killen fattar ju precis vad man säger!

Så klart fick han gå runt där en stund då han var så duktig med skorna!

Fast bara en liten stund. Det var inte populärt att bli buren ut ur rummet igen! Han skrek och grinade men jag skakade bara på huvudet. Han var så arg!

Men det är härligt ändå att han bara kan bli tröstad av sin mamma (det var ju även bara jag hemma) en sån gång, så på ett litet ögonblick kom han och slog armarna om mig och kramades hårt. Då gick det arga över och vi satt och mös i soffan istället!

Seth kan också trösta sig själv. Innan han gick och skulle sova ramlade han och slog i knäet i golvet, stackarn. Men då behövde han bara blåsa lite lätt över pyjamasbyxan så var han uppe på benen igen! Bra det där att man kan blåsa bort det onda! Gulligt!

                

                                      Seth gillar att vara ute på balkongen.
                          Vare sig det är soligt eller (som i det här fallet) regn!

                              

                    

                                                            Det här gillade han också...

                                       

                       

                       

                                                           ...fotbad och se på tv!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-05-20 21:17:56

Gud så gulligt och så VÅGLIGT att ha fotbad i vardagsrummet åt ett barn!



Om Emil skulle få den chansen hemma skulle vi med största sannolikhet måsta byta parkettgolv sen...



Ang. garaget så kommer kort om någon dag.

Postat av: erika

Publicerad 2009-05-20 21:49:07

Härligt det där med laddaren, kul att se lite bilder.

Vi ses imorgon!

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-21 08:53:46

Va snällt han sitter! Jag såg att ni hade spackelhinken ute, har ni inte tagit in den kanske det vore en idé så ni slipper köpa en ny. Jag tycker att ni ska sätta igång med spackling snart så jag får sätta upp tapeter. Är laddad! Om det blir så att vi ska lägga golvvärme i sommar/höst så önskar jag mig lite hjälp av er i födelsedagspresent. Ganska så billigt=) Rikard ska ringa imorron och höra sig för om uppvärmning. Hej hopp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela