Frida & Seth

Ja! Nu är det dags att sova!

Publicerad 2009-05-07 19:37:37 i Frida berättar...,

När jag kom in efter att fotat runt huset, trodde jag att Seth hade somnat...

Men när jag smög upp för trappen hör jag ett litet försiktigt "mamma"..?

"Ja, vad är det"?

Host, host, host!

Törstig.

Och med kameran i högsta hugg kunde jag inte motstå att ta kort på Seth i sin säng!



"Gäggä". (Pekar mot mig med ena foten.)

"Ska du ha sockar nu igen"?

"Hmm".



Åsså en kram...

Sådärja. Godnatt!



image1112

Ett litet bonuskort på Seth för ett år sedan!

Här hade han sovit borta för första gången, hemma hos sin farmor och farfar!

Sist han sov över där hade han kommit på hur man klättrar ur resesängen - så lätt som en plätt!

Vi är lite oroliga att han när som helst ska klura ut hur han på ett smidigt vis klättrar ur sin egen spjälsäng också... Hemska tanke... Det kanske bara är just en tidsfråga..?

När är det dags att byta säng?

"Det finns ingen fast tid att flytta ett barn från spjälsäng till vanlig säng eller växa-säng, men de flesta barn gör den övergången någonstans mellan 18 månader och 3 1/2 års ålder.


Många föräldrar beslutar att det är dags när de tycker att deras barn börjar växa ur sin spjälsäng. Du kan också börja fundera på flytten när ditt barn börjar försöka klättra ur sängen. Du får bedöma om det är rätt tillfälle eller ej - ditt barn löper mindre risk att göra sig illa vid utbrytningsförsök, men kommer inte nödvändigtvis att stanna kvar i sängen hela natten
."

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-05-07 22:15:18

Förstå vad mycket som händer på bara 1 år!

Inte med oss dock...

Postat av: Cilla

Publicerad 2009-05-07 22:59:40

haha det är ju så! :) Varför heter din blogg "kompisarna"?

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-08 09:14:58

Hej hopp! idag är det fredag och jag ska ta och plantera mina penseer som jag fick i förrgår. Fick även lavendel. Hade såklart tänkt betala själv, men det fick jag inte för Anita.

Postat av: Therese

Publicerad 2009-05-08 09:46:36

Kanske en liten grind på övervåningen vore en investering? Eller kan han gå bra i trappen själv?

Jag funderar på att börja stänga vår nu på natten för det känns som att det inte är alldeles för långt borta nu.

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-05-09 15:37:17

Utbrytningsförsök =) haha! Som en liten Houidini

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela