Frida & Seth

Skinny Seth..!

Publicerad 2009-06-15 22:07:57 i Frida berättar...,

Seth var hos sköterskan i Kåge idag med Patrick, för att vi ville visa upp hans tår och det onda nageltrånget han har lyckats ärva av sin far... Seth har börjat visa, peka och klaga på att han har ont ibland, och jag kan förstå att han känner smärta i sina små fötter! Men det är inte mycket mer att göra än att fotbada och smörja med feta salvor, för Seth är för liten för att opereras. Men det blir nog till att göra det senare när han är äldre...

                                       

Vid förra besöket för drygt fyra månader sen hade Seth gått upp 1,8 kilo på sex månader. Nu hade han gått ner ett halvt kilo! Så nu ligger han på 11 kilo ganska precis.

Inte konstigt med all den energi han gör av med varje sekund och med en sån glädje han springer och har sig får jag väl tillägga, men det känns inte bra att han knappt har nåt att ta av ifall han blir sjuk...


Mer mat till killen som springer bort allt han stoppar i sig!

Å jag som varit så nyfiken på hur lång sonen har blivit de senaste månaderna - åsså mätte de inte honom idag!

Därför ställde jag Seth mot väggen när han kom hem från dagis och krävde ett svar..!

Mäta längden. 

Jag tror inte på siffrorna jag fick fram, för det skulle innebära att Seth nu är 86 centimeter lång och bara vuxit 1 centimeter sen sist... (Senaste ökningen låg på 8 centimeter på sex månader.)

Jag gör om mätningen vid tillfälle. Nån dag då han står lite still!



Slut på dagens rapport.


Goodnight sweethearts!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2009-06-15 22:34:41

Tyckte väl att han kändes lite lättare än Leo när jag lyfte Seth i Söndags. Han får väl börja äta smör till frukost.

Postat av: jos

Publicerad 2009-06-15 22:47:32

Snart har Hannes gått om honom. Men han verkar ju ändå äta.. jaja. Det är nog inget att oroa sig över än. Du får nog göra mätningen när han ligger och sover. Annars verkar det inte finnas nåt som heter stå still hos Seth.

Jo, jag är på att göra stan nån timma på torsdag. Mamma ska jobba fram till lunch och vill oxå hänga med. Ok tyckte jag! Vi hinner ju höras. Ska ta och kolla Clase O.

Fast jag tror ändå att vi tar den vi beställt. På så vis får man ju nöjd-kund-garanti och suport! Fast det kanske man får på C O oxå. Vad vet jag?

Postat av: Therese

Publicerad 2009-06-16 09:05:36

Nej men han måste ju vara längre. Theo är ju 86,5 och Seth ser ju mycket längre ut!

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-06-16 19:42:45

Jag bad Emil rita en till här hemma så nu har jag lagt upp den bara för dig! Hoppas du ser vad som är vad :-)

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-06-16 20:08:29

Du jag har verkligen ingen aning alls. Lät som om vi skulle till stugan på dagen om vädret var bra, men nu ser det visst ut att bli skitväder :-(.

Postat av: Thesso

Publicerad 2009-06-16 20:27:44

Men du, för ett sträck på nån vägg eller så och mät efter istället, kanske enklare än att stå där med måttband eller nåt.



Ja det ska bli skit kul i sommar! Måste ju träffas massor!!!

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-06-16 20:33:45

Det ska jag verkligen göra - supertack för inbjudan Frida!

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-06-17 07:02:20

Tror jag det, du och jag Frida.

Det kommer vara bajsväder på fredag men jag hänger gärna ändå. Vi kan se tv och mingel around. Vad ska Patrick göra då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela