Frida & Seth

Fikaträff igen!

Publicerad 2009-07-22 14:00:31 i Frida berättar...,

Det är en ovanligt förträfflig idé nån av oss kommit på, det här med fikabufféer och brunch-knytis-kalas! Det är ett naturligt sätt att umgås och fler och fler hänger gärna på! Till och med karlarna har insett vilken härlig umgängesform det är!

Lite; kom som du är, sitt var du vill, håll i min unge så busar jag med din, ska jag hälla upp mer kaffe och ta en kaka till!





Klockan tio på förmiddagen, mitt i veckan, mitt i semestern för många, och för en del (trots småbarn hemma) frukosten för dagen!



Gófika för nästan hela slanten!





Lotta med lillkillen William!





Theo!



Söta Lilly!



Det pratas mycket barn och hus och jobb och skolor och vem som sover bra och vilka som stiger upp tidigt och ledigheter och renoveringar och kvällsplaner och goda kakor och bebiskläder och som här; sju-veckors-bebisars starka nackmuskler!



En nyvaken Ebba!

Tänk att vakna upp och stiga in ett sånt ståhej på nedervåningen! Inte konstigt att hon ser förvånad ut!





Seth har nu ett tag visat sig vara riktigt egoistisk vad gäller leksaker, och allra helst de han har själv hemma. Nåde den som tar hans grejer! Akta sig den som ska leka med just den bilen som han just kom på att han behövde! Om han kunde skulle han utbrista "MIN" många gånger, men han har än så länge bara hunnit till "NÄÄ"!

Inte så otippat kan han inte förstå vikten av att dela med sig. Han kan inte sätta sig in i situationen att HAN inte får ha grejerna direkt, utan måste vänta på sin tur!



Seth läxar upp Theo med sin "surmin", då polaren ville ta av han spikbrädan! 

Ni ser vad arg man kan vara, när det är omkastade roller!



Det blir många barn, överallt på en sån här tillställning!



William!



Toksöta killar!


Nu jäser magen ett tag, men snart tar vi en ny omgång fika! Right?

                                                                                       

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-07-22 15:27:13

Det var jättefina bilder kompis. Superfina! Den där Seth är ledsen tar alla priser. En rolig grej till studentplakatet kanske ;)



Nu ska jag äta nyponsoppa tänkte jag. Magen verkar gå i vågor. Ibland kniper den av bara helskotta men sen släpper det ganska fort igen. Jag tror det är arga gaser som kämpar på där inne.

Inbördeskrig liksom.

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-07-22 17:24:36

Tack för att ni kunde komma! Jag är dock ledsen över att jag inte hunnit hänga med alla så mycket som jag velat göra. Men det kommer fler tåg. Vem ska nu ta på sig nästa buffé.....? PIK!

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2009-07-22 17:54:22

Men så kul ni ser ut att haft det! ja jag hoppas jag kan komma nästa gång istället :)

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-07-22 19:04:53

Varför inte slänga ut ett datum direkt så att det får gro!!!

Postat av: jos

Publicerad 2009-07-22 21:05:15

Han är allt för söt Seth även om han är arg. Inte mycket till frukost måste jag få säga. Nog för att det ser väldigt gott ut med allt fika ni tagit med. Är gärna med på nästa Buffé. Nu ska jag se om det går nån bra film på tv. Hej svejs!

Postat av: erika

Publicerad 2009-07-22 22:13:03

Varför inte ta en fika i kus eller ers nästa gång.. tycker att det är dax för stadsborna att få lite lantluft =) nästa torsdag kanske, då kan sara oxå vara med =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela