Frida & Seth

Ska, ska inte, ska, ska inte..?

Publicerad 2009-01-18 20:14:12 i Frida berättar...,

Imorgon vill personalen ha tillbaka Seth på dagis, för att de ska få lära känna honom ännu lite till innan han gör sin första, riktiga dagisdag på tisdag. De lovade mig ännu en "gódag", då jag får lämna vid nio och hämta vid tre.

Nice!

Frågan är då bara om jag måste göra slag i saken och städa bort julen..? Antagligen. När ska jag annars hinna?

Det blir ingen liten julafton med Anna här. Jag börjar bli less på julgran och tomtar nu. Jag hade ju lovat henne julbord, paket och "Kalle" klockan tre, men Anna får nöja sig med skinka och julmust och vardagsporslin. För det måste väl gå att få tag på sånt att äta även en månad efter julafton..?

Nu är det såna lagom-mycket-vinter-nästan-snart-vår-gardiner som ska upp. Julkartongerna måste rensas och det ska packas ner ljusstakar och julgransbollar så i förväg planerat så det är lätt att pynta inför nästa jul. Bara att ta mig in i sovstugan där vi förvarar alla kartongerna känns som en strapats utan överdrift.

Alla ytor måste torkas. Frysen borde ha blivit avfrostad för länge sen. Garderoben i mitt sovrum måste justeras i skruvar och hyllplan så den inte bågnar så mycket. Kläder borde tvättas. Mer ved bara måste bäras in så vi kan fortsätta elda.

Med så många timmar med Seth på dagis kan jag hitta mängder med fler punkter på "att-göra-listan"...

Patrick blir fortsatt sjukskriven i alla fall i början av nästa vecka. Han har ont i ryggen. Han kan inte hjälpa mig nu.

Nu är jag trött. Skittrött efter en hektisk helg.

Just nu vill jag inte tänka på alla måsten och borden som väntar imorgon.

Sover och laddar för att orka med nånting alls under min "lediga" måndag.

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-01-18 20:45:12

Pelle ska operera halsmandlarna och polyperna, det är dax att vi tar tag i det där nu och Pelle har träffat näsdoktorn eftersom han väcker halva gatan varje natt med sina snarkningar. Det är så illa att han väcker både Ebba och Emil på nätterna och jag vill bara halverst slå till honom hela natten lång eftersom jag aldrig får sömn själv.

Tydligen är det vanligt och inte så svårfixat så det blir skönt när det är över - lite bättre måste det ju bli kan jag hoppas.



Abbe har stelopererat ryggraden. De har öppnat upp ryggen och öppnat lite vid höften för att ta ben från höften och "banka" in mellan 12 kotor i ryggen.

Sedan stelopererar de ryggraden med stålrör och skruvar. Synd om honom är det eftersom han bara är 16 år. Men det som inte dödar en gör en starkare, visst är det så.

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-01-18 22:00:58

Strunt i alla måsten du har osså gör du bara allt utan att tänka. Börja med en sak osså tänker du att det här ska jag göra asfort! Innan du vet ordet av har du lyckats med massor.

Eller så vilar du bara upp dig för det kommer alltid finnas måsten här i livet, men det finns bara en viss tid man kan vila på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela