Frida & Seth

Nyårsfesten!

Publicerad 2009-01-01 21:54:45 i Frida berättar...,



Seth fick hänga med en liten stund på kvällen, innan den stora skaran gäster kom. Han gillade speciellt Jossans handväska och slet och drog runt den i köket ett par varv! Runt, runt köksbordet..!

Sen var det inga problem att lägga honom. Jag hade flyttat in hans säng till mitt sovrum för att kunna stänga dörren (Seths rum har fortfarande ingen dörr) och han somnade alltså på en gång. Sen låg han där och sov under hela...



...förrätten; SkagenToast á la Cilla!



Varmrätten; Patricks succé-Porterstek och Jonas potatisgratäng!

Jag tyckte det var en härlig syn med kö i vårat kök! Men maten var verkligen supergod så man gjorde rätt i att ställa sig i ledet!



Seth sov fortfarande igenom hela paketleken..!



Och den gick rätt vilt till där i slutminuterna!



Jag vann en käpphäst, två godispåsar, Batman-plåster och en grön gran!



Efterrätten; Stefans berömda kladdkaka och en blåbärscheesecake á la Erika! Toppen!



Maten, kaffet och diverse alkoholhaltiga drycker blandades allteftersom kvällen gick...



Trots detta togs kvällens största utmaning på fullaste allvar!

Man började med ett vanligt flingpaket och alla fick i tur och ordning uppgiften att ta upp paketet med tänderna/munnen - utan att knän eller händer fick ta i golvet!

Det fanns en del varianter på att lösa problemet och vissa hade inga problem alls!

Efter varje runda av stånkanden, sträckningar av olika leder och muskler klipptes bit för bit bort från paketet. Ungefär fem centimeter togs av inför varje ny omgång och folk blev mer och mer koncentrerade och blev mer och mer röda i ansiktet och vi kom längre och längre ner mot golvet!







Här ligger paketet, i den näst sista rundan..! Testa det här om ni kan!

Knappt en centimeter hög var kanten när Erika sopade banan med oss och kammade hem segern! Väldigt imponerande! Själv klarade jag mig bara tills det var tre eller fyra omgångar kvar. Då tog balansen och vigheten slut!

Erika ska visst vänta sig ett lass potatis hemkört till huset - tävlingens högvinst! Grattis igen!





När vi sen fyllde upp glasen inför själva tolvslaget låg Seth fortfarande och sov däruppe. Tilde la sig tillrätta under husse och Jan Malmsjö hjälpte oss räkna ner inför den stora SKÅLen!



Festen fortsatte fram till tretiden med lite fyrverkerier, allsång kring Patricks gitarr och allmänt mingel i vårt hus!

När jag hade städat undan kröp jag sen ner i min säng och fick alltså dela rum med Seth igen! Det var ett tag sen!

Runt fyra timmar senare hade Seth sovit klart (tacka för det, han hade ju ändå sovit som en stock i över tolv timmar) och vi steg upp!

Nu; en dag avklarad av alla under 2009 - check!


God fortsättning på det nya året till alla jag känner!

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2009-01-01 22:31:11

Yeaj!! tack för en underbar fest!!

Postat av: cilla

Publicerad 2009-01-02 13:13:35

You have also been blogged!

Postat av: Elin

Publicerad 2009-01-02 15:52:32

Vilken underbar kväll ni verkar haft!

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-01-02 16:09:22

Men vilken nyårsafton du haft!



Jag bara älskar Seths pose på catwalken - han kommer att bli någonting stort!

Postat av: Jos

Publicerad 2009-01-07 16:50:51

Varför är det ingen bild på dig? Åsså undrar jag om du hade din finfina klänning på dig?!?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela