Frida & Seth

Gympa-Seth!

Publicerad 2009-01-15 18:40:56 i Seth berättar...,

"Idag åkte jag och mamma till dagiset igen. Det första som hände var att två storkillar visade mig sträcka-ut-tungan-tricket, så det övade jag på resten av dagen!

Det var för kallt för att vara ute och åka pulka och skotta, så istället fick vi gå till gympasalen! Tydligen ska vi dagisbarn få låna skolans gympasal nån gång i månaden, och skoja inte att det låter superbra!

Golvet var alldeles grönt med en massa olika ränder på, och där sprang jag i över en timme fram och tillbaka och lekte med rockringar, bollar och ärtpåsar! Jag fick också pröva att hoppa på en studsmatta! Jag var typ bäst på det! 

                                       gymnastiksal på gråbo

Mitt under gympapasset fick vi ta paus och fröknarna bjöd på pepparkakor! Alla fick två kakor var, men jag dröjde mig kvar till sist och flörtade till mig en tredje pepparkaka..! Om man är ny i gänget och kan smila som jag kan, då har fröknarna inte mycket att sätta emot! Väääärt!

Vi åkte hem direkt efter lunchen (pannkaka med sylt), för mamma tyckte att det var för kallt för mig att sova ute i minus 20 grader. Så sov jag två timmar när vi kommit hem, och sen var det fullt hus när jag vaknade! Mina polare Hannes, Ossian och Anton kom och lekte och åt blåbärspaj med mig! Det var min mamma som bakat pajen, och med tanke på hur killarna slevade i sig av efterrätten måste de ju tycka att mamma är världsbäst på att baka! Och det är hon ju typ också!
"

Kommentarer

Postat av: Benita

Publicerad 2009-01-15 18:47:11

Supergod paj! Tack så mycket! kram

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-01-16 17:27:12

Värd dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela