Frida & Seth

Sethrapport tisdag!

Publicerad 2009-02-03 21:38:47 i Seth berättar...,



"Idag åkte jag med mamma och Tilde hem till mormor och morfar! Snacka kul!

Morfar drog fram kameran och på det här första kortet var jag inte riktigt beredd, därav mitt förvånade ansiktsuttryck.




Sen bredde morfar en smörgås åt mig. Smöret går åt först! 



Försökte mig på en liten allvarligare min här.



Lite halvprofil sådär.



Tänkaren. Med smörgås fulla munnen. Funkar?

Efter förrättsmackan serverades maten. För varje tugga lät jag "mmmhhhh"! Hade jag kunnat utrycka mig på fler sätt hade jag gjort det och talat om med ord hur gott det var! Mamma hade inte sett mig äta så bra och så fort på länge, sa hon! Fisk och potatis föll mig verkligen i smaken! Och maken till suveräna morotsstavar har jag aldrig fått smaka!



Jag och mormor ritade tillsammans. 







En traktor.



"Give me five", på den!



Vi köpte med oss semlor till morfars. Man kan ju inte vara riktigt säker på att man får i sig nån sån just på fettisdag, alltså den riktiga fettisdagen =24 februari... Man får ta det säkra före det osäkra således, och i och med kvällens intag är nu risken att vi missar dessa goda bullar ur världen!

Bra dag!

Imorgon ska vi till slalombacken!"


/Seth



"Fettisdagen (den feta tisdagen) är tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan. Att det är sista dagen innan påskfastan har givit upphov till traditionen att denna dag, och ursprungligen bara denna dag, äta semlor." /Wikipedia



 

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-02-03 22:35:17

Vilken skön dag ni måste haft.



Tack för trevägssamtalet ikväll, det var roligt, nästan som att hänga med varann igen.



Nu måste jag fortsätta se om jag kan ladda ner nåt roligt till ipoden och sen ska jag maratonsova tänkte jag. Hej!

Postat av: Jos

Publicerad 2009-02-04 16:14:27

Du glömde bort att berätta att han sa klocka kom jag just på! Å klockrent var det oxå! Han är så duktig mitt lilla fadderbarn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela