Frida & Seth

Anna spår Seths (och vår) framtid på ett kontaktannonsvis..!

Publicerad 2009-12-19 09:16:30 i Frida berättar...,

Hej, jag är en sprallig kille på 25 år som älskar att resa och upptäcka nya platser och nya människor. Jag har alltid med mig gitarren och spelar och sjunger min väg över jorden. Jag kan spela alla slags genrer men folkmusiken ligger mig varmast om hjärtat. Därför tillbringar jag alltid somrarna i Skottland och Irland för att på så vis utveckla den sidan av mig. Jag har ställt upp i tävlingar runt om i världen, bland annat en pussel-tävling i Japan som jag såklart vann. Vinstpengarna skänkte jag till hemlösa ungdomar.

Man brukar säga att man har en flicka i varje hamn.. Jag har en tjej OCH en hund! När jag växte upp var min bästa vän en hund som hette Tilde och nu när jag blivit vuxen och börjat resa jorden runt försöker jag alltid träffa en tjej som har en hund för på så vis kan jag kombinera mina två favoritintressen. Brudar och hundar.

Jag gick min utbildning på KTH och kan göra praktiskt taget allt med en dator. Från avancerade programmeringar till att designa nya funktionella möbler. Mitt humör är alltid på topp och jag gillar att hänga med mina vänner.
Sen jag upptäckte att det fanns ett utvecklingsområde för rehabiliteringen bland personer med ständig värk och senare utvecklade den nya och omtyckta gångstilen "Walk like a monkey" = WLAM! så har pengarna rullat in. Numer räknar jag mig själv till skaran människor som aldrig tittar på prislappen och inte ens förstår uttrycket "Varför är det så mycket månad kvar i slutet av lönen".

Jag äger fastigheter runt om i världen som jag brukar låna ut till mina vänner samt även själv bo i då resan fört mig dit. När pappa fyllde 50 fick han en stuga i alperna och 8 nya skotrar. Mamma fick bergvärme och en splitterny Saab med egen chaufför. De är ganska olika mina föräldrar men håller fortfarande ihop och tar hand om mina 2 småsyskon. De gifte sig faktiskt bara för några år sedan och alla var där. Eller jag menar att alla var där, i Barcelona. Jag chartrade hela arlanda och flög ner några Boing 747:or fullastade med partyfolk för att fira att mamma och pappa äntligen skulle göra oss barn till äktingar. Det var en fin tillställning och inte ett öga var torrt efteråt. Jag fick med alla på planet efter en vecka förutom mammas väninna Anna. Hon hade visst hittat nån Barcelonare som hon -citat- skulle göra till sin man -slutcitat-. Vi lämnade henne där och efter ett halvår kom hon hem med ring på fingret hon med.

Nu måste jag sluta för de knackar på dörren och säger att det är min tur på scenen. Broadway, ingen rast och ingen ro.
But I do like it!

Ring mig om du är intresserad för en dejt så kan vi styra upp nånting.

Seth

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-12-19 11:19:05

Hahaha!!

Nu har vi det dokumenterat. Dax att leva upp till ditt rykte Sethboy!

Postat av: Elin

Publicerad 2009-12-19 15:13:36

Vilket lysande framtid Seth, och ni kommer att få=)

Postat av: cilla

Publicerad 2009-12-19 15:31:52

Haha han kommer ju att bli störtskön, seth!



Ja se den! Kärlek har inga gränser, är vad jag tror efter den dokumentären!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela