Frida & Seth

Om om om..!

Publicerad 2009-08-29 20:43:24 i Frida berättar...,

Vi har spekulerat flera gånger i vad Seth ska bli när han blir stor.

Just nu visar han talang som REGISSÖR!

Efter att ha varit väldigt bortskämda med att Seth lekt själv (och vi själva kunnat nöta soffa) har sonen nu mer och mer börjat inbegripa oss i leken!

Han börjar med att dra valfri person (oftast mig) i fingret och säga "ooomm" med läpparna väldigt rundade i o:et. När han väl har fått en på fötter leder han sin "statist" till det rum där allt ska utspela sig. Sen pekar han åt en vart man ska sätta sig. "Sitta där", säger han och pekar vanligtvis ner mot en punkt i golvet. Om leken innefattar en boll ger han sen instruktioner i huruvida den ska rullas eller kastas också!



Att rita börjar också bli mer och mer intressant.
So far har han hunnit rita fina streck på kökstapeten, på köksbordet och på sin motorcykel. Kritstrecken hemma i morfar´s sovrum är också kvar.

En sån gång, om han ritat på förbjudet område, och man säger till på skarpen åt Seth, blir han först lite ställd. Helt allvarlig i blicken och väntar liksom på en bättre reaktion från oss än de sura miner vi ger... Får han inte det lutar han sig istället mot en, lägger huvudet lite på sne och säger "heeeeejjjj"..! Det är hans sätt att be om förlåtelse och korrigera en dålig stämning, och det är klart, man har inte långt till ett stort leende när han sätter den sidan till!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-08-29 23:34:05

Han är inte dum lilleman.



Jamen ska vi gå på bio och se Göran-filmen? Eller ska vi "hyra" den?

Postat av: jos

Publicerad 2009-08-30 07:32:12

Jag råka skriva kommentaren till dig på min sida istället. Orkar inte skriva det igen så du får gå dit och kolla.

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-08-30 18:11:40

Det är ganska svårt att hyra tror jag.. Fråga Patrick om han kan.



Annars får vi väl boka in en dejt, du och jag och bion!

Postat av: Ida

Publicerad 2009-08-30 22:13:54

Hej! Jo vi konstaterade att det nog var Seths kläder, och overallen kunde inte kommit mer lägligt :) Hör ni vad jag sitter och tänker om nätterna eller?



Haha ja självklart säger vi till, men nu har Hugo gott om kläder, och har haft ett tag! Men ni är snälla som lånar ut!! Och jag hoppas Seth fortsätter med sina ursäkter, speciellt om han blir 15 och kommer hem jättefull.. Lutar sig på mammas axel med huvudet på sne och säger så! Det blir succé :)

Postat av: Ida

Publicerad 2009-08-30 22:22:22

Hej! Jo vi konstaterade att det nog var Seths kläder, och overallen kunde inte kommit mer lägligt :) Hör ni vad jag sitter och tänker om nätterna eller?



Haha ja självklart säger vi till, men nu har Hugo gott om kläder, och har haft ett tag! Men ni är snälla som lånar ut!! Och jag hoppas Seth fortsätter med sina ursäkter, speciellt om han blir 15 och kommer hem jättefull.. Lutar sig på mammas axel med huvudet på sne och säger så! Det blir succé :)

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-08-30 23:21:41

När man laddar upp korten finns det ett alternativ där det står hur stora bilderna ska vara. Den är vanligtvis på 400 men Sara lärde mig att man kan ställa om den till 600 för att få bättre och större bilder.

Pröva!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela