Frida & Seth

Måndagsrapporten...

Publicerad 2009-08-17 21:27:23 i Seth berättar...,

"Idag fick jag vara hemma från dagis och istället bjuda Anton och hans mamma på frukost och sen hade vi jättekul inne i nya rummet och vi snurrade runt på golvet och i datastolen! Han är allt bra rolig, han Anton! Vi kramades mycket när han skulle hem och sen fick jag lägga mig och sova! Mamma väckte mig när hon duschat klart och då åkte vi bil till gammelmormor och hämtade upp min mormor och sen åkte vi iväg igen. Hon satt bak med mig och pekade ut allt roligt runt stan - traktorer, båtar och en STOR vattenfontän mitt i älven! Vi kom fram till mormors "trollgubbe" till slut. Han är kiropraktor och han hjälpte mig med min fot. Jag satt som ett ljus uppe på britsen medans han töjde och tryckte och sträckte och knådade och masserade foten som jag stukade i torsdags! Han tyckte jag var jätteduktig! Det tyckte mamma och mormor också! Sen träffade vi pappa på en stor parkering och jag fick klättra in i hans bil och åka hem. Mamma körde till jobbet. Hemma åt vi köttbullar och stuvade makaroner - pappas specialité - och det var jättegott! Sen kom Hannes och Ossian förbi och alla vi tre killar turades om att köra min nya motorcykel som jag fick av farbror Rickard när jag fyllde år! Jag har inte haft så mycket till övers för den förut, men ikväll skrattade jag av bara farten! Sen sa pappa till mamma i telefon att jag inte haltar längre, så det verkar bli dagis för mig imorgon!"

                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela