Frida & Seth

Kompletterande foton när vi var hos...

Publicerad 2009-08-02 13:56:01 i Frida berättar...,


 
...RENARNA!



"Det går inte att öppna där", sa jag till en nyfiken Seth, som var lika fascinerad (om inte mer) av några av djurinhängningarnas låsanordningar...



"Nej, vi har ingen nyckel..."

"Men åååh, titta här! Vilka fina renar!" (Ena sekunden)



Andra sekunden ska jag, efter att ha fotat djuren, kolla så att Seth inte missar nåt av vad som händer.

Det tar en tredje sekund eller så att fatta, att inse, att begripa...

...UNGEN ÄR INNANFÖR STÄNGSLET!

Vi bad så försiktigt vi kunde (utan att röja det tillstånd av panik som rådde i oss) att han skulle ta våra händer och komma tillbaka ut igen. Han stod bara och tittade på oss tillbaka.



Gilla läget. Rädda den som räddas kan!



Jag klättrade upp för stängslet och ner i renboet, plockade snabbt åt mig Seth som nu fått syn på en spännande pinne han bara skulle ha, och lyfte över honom till Patrick. Sen kom jag mig också över på säker mark!



"Som värsta actionhjälten", beskrev Patrick mig för en polare i telefon lite senare!


There you have it!

Kommentarer

Postat av: jos

Publicerad 2009-08-02 18:57:05

Seth ser inte det minsta bekymrad ut.. han är för rolig alltså. Det ska bli spännande och se hur Hannes blir när han kan gå. Kanske en till Seth? Är du så rädd att du måste hålla dig för ögonen lr det är väl mer över pannan? Har du lyckats knåpa ihop nåt till pappas kort? Försökte få tag på min jobbarkompis, men han behagar ej att svara. Nu ska vi se film P.S. I love you. Har du sett den? Hört att det ska vara värsta gråtfilmen. Ja vi får väl se om det.

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-08-03 00:07:04

Helt underbart att Jenny hade sinnesnärvaron att fota hela händelseförloppet!

Världsklass!! för att citera våran Sara.



Och du var faktiskt värsta actionhjälten Frida. Lycksele, se upp! There´s a new girl in the village!

Postat av: jottan

Publicerad 2009-08-03 08:45:49

Hejsan! Jag har just rotat omkring i källaren och hittat en bred massiv ekbit samma som vi använt till att göra våra trösklar med. Tycker mig minnas att Patrik pratade om att det var svårt att hitta breda?



Behöver ni fortfarande?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela