Frida & Seth

Det svider...

Publicerad 2009-04-29 21:37:24 i Frida berättar...,

Igår ringde jag till Anna och sa åt henne att hon skulle "vara jävligt glad" att hon är fast hemma nu...

...för då riskerar hon inte att BLI TAGEN AV POLISEN!



Jag åkte fast för FORTKÖRNING igår kväll! Det är helt otroligt! Helt otroligt otippat för att vara jag och helt otroligt onödigt  överhuvudtaget!

Jag var lugn som en filbunke under hela bot-proceduren (Anna sa att det är en mycket bra egenskap - att klara av kris-situationer på ett lugnt och sansat sätt) och medans poliskillen gick iväg för att köra mitt körkort genom dataregistren (antar jag) satt jag och grämde mig lite lätt över alla åttahundra kronor som jag nu hade förlorat...



...tills polisen informerade mig om att han var tvungen att ge mig en bot på TVÅTUSENÅTTAHUNDRA KRONOR!

Det är ju för fan väldigt många kronor!

Ingen fara, jag höll masken och ingen oro för polisvåld var inblandat under resten av stoppet. När jag körde därifrån till slut var jag mer rädd att de skulle upptäcka mitt trasiga framlyse som var trasigt - och ge mig extra böter för det..!


Samtidigt är det ju toppen att man jobbar hårt för minska olyckorna i trafiken! Alla borde köra enligt reglerna!

Kanske hade jag tänkt mig lite bättre för (sooner rather than later) om jag läst denna notis innan jag körde till jobbet igår...

"Polisen kommer att öka hastighetskontrollerna i hela Sverige under vecka 17. Kontrollerna kommer att ske både manuellt och med hjälp av trafiksäkerhetskameror. Även extra kontroller av rattnykterhet och bältesanvändning kommer att genomföras."



Det ska väl behövas en knäpp på näsan för att man alltid ska följa hastighetsbegränsningarna. Synd bara att jag blir ruinerad på kuppen.


Jag körde 67 km/h på en 50-sträcka. Gör inte om det!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-04-29 22:47:37

"Ingen oro för polisvåld" haha!!

Rolig du är =)

Nu ska jag kojsa tror jag.

Sleep tight!

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-04-30 15:51:45

Nej så tråkigt, men var glad att du inte körde liiiite fortade och de tog körkortet på kuppen ( om man nu ska hitta något positivt med det hela)



Jag tycker att det är asbra att de höjt böterna, men det är bajs när folk man känner åker dit och måste betala så stora summor.

Postat av: Benita

Publicerad 2009-05-01 09:34:07

Åh så trist för dig! Ni får komma till oss och äta om det blir fattigt i maj månad! kram

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:49:07

Hallå där! Kom och köp blåbär! ska ni inte komma å hälsa på snart? Det var så länge sen.

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:49:43

Mamma ska vara ledig på onsdag. Har du tid att komma till stan då och träffa moster Anita?

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:50:30

Det var ett tag sen som du skrev nån kommentar på min blogg.. göre vett ja!

Jag försöker hjälpa dig så din blogg blir mer värd!

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:51:39

Idag ska vi till Rikards mormor Ingrid och äta smörgåstårta. Smaskens.. Vi ska nog försöka dra om en timma lr så. Just nu ligger killarna och sover. Vilmer han är ute och kanske försöker fånga en fågel lr två.

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:52:20

Gick rakt in i garageporten igår vilket resulterade i en bula.. lite ömt är det, men jag överlevde.

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:53:25

Nu är jag inne på den 6e kommentaren. Vi kommer i afton och hämtar cykeln om ni inte har ångrat er. Fast det får ni inte.

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-04 08:47:45

Jag vet inte riktigt när vi drar till stan. Vi hinner ju höras innan onsdag och komma på en lämplig tid så kanske vi kan stråla samman. Hade tänkt ta med Anita till Crille och Ida oxå. Vi får höras senare idag kanske. Nu ska jag ta och städa mitt skrivbord medans Hannes sover!

Postat av: Frida

Publicerad 2009-05-04 19:14:11

Men crap också vad ovärt, vi höll också på att åka dit för fortkörning... men puh att vi klara oss. 2800:- men man kanske lär sig något? Hoppas ni mår bra :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela