Frida & Seth

Ajjs, ajjs, baby!

Publicerad 2009-04-13 19:42:37 i Frida berättar...,

Annandag påsk. Hemmadag. Vi har bara åkt en runda till Kåge för att köpa välling och sen har vi tagit två promenader i det vackra vädret!

Seth verkade så trött efter sista promenaden, och han drack snabbt upp sin kvällsvälling när vi kom in och sprang sen direkt till Tilde för att ge henne godnattkramen! Han verkade så trött och han svarade ja på en gång när jag frågade om han ville gå och sova. Så jag bar upp honom och la honom. Då ändrade han sig.

Nu har han tjoat och kastat tuttar runt hela sängen länge och mitt i allt ville han få på sig ett par sockar!

Det är otroligt att han kan göra sig så förstådd utan ord! Han behöver bara lyfta upp benet i vädret och så säger han "oj, oj, oj" och pekar på foten. "Ska du ha sockar på dig nu"? Nick, nick. Smart kille.

Patrick har även fått ur honom ordet "bajsa" i helgen. Fast det låter "ajjs" eller "ajjsa" när Seth säger det. Han blir väldigt upprepande när han lärt sig nåt nytt, så nu idag har han suttit i vagnen under promenaderna och låtit "ajjs", "ajjs" hela vägen! Låter kanske inte så smart. 

I morse kom han fram till mig då jag låg i soffan (och försökte få ut mesta möjliga av en lat måndagsmorgon), åsså sa han just "ajjsa" och gick fram till blöjskåpet och tog fram en ny blöja innan han la sig tillrätta på golvet för att bli bytt på.

Falskt alarm. Istället får vi öva in ordet "kissa" istället. Han kanske har fått de två orden om bakfoten..?
                                                        

               Åsså sitter han och hälsar på alla som går förbi!
                           Armen i vädret och; "hajj"!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-04-13 20:41:00

Jag läser och ler! :-)

Postat av: erika

Publicerad 2009-04-14 16:46:28

Jag är lätt med på att hitta på något, är ledig fredag tom tisdag! Hör av dig om det passar någon dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela