Frida & Seth

Bloggtorka...

Publicerad 2009-04-02 19:50:20 i Frida berättar...,

...men Patrick har faktiskt förmiddagsvecka, och han somnar tidigt! Datorn är ju uppställd i hans sovrum, så när jag kommit hem från jobbet på kvällarna har datrummet varit ockuperat! Men håll ut!

Kamerabatteriet står på laddning nu också, så bilder kommer förhoppningsvis imorgon - om jag är piggare då... Känner av en hemsk magkatarr! Ooooh, vad det suger i magen!

Annars då?

Seth är pigg som vanligt! Han har varit på dagis hela tre dagar den här veckan! Det är nästan rekord!

Han säger "tutte" en hel del nu!

Nappar med attityd
Och "Macka-Packa", figuren ur ett barnprogram som går på tv varje afton!

             

Han ser väldigt förståndig ut när han svarar "mmh" eller "aa" (med en sån högre knorr i uttalet i slutet av "orden").

"Vill du gå och sova nu"? "Mmh", åsså nickar han!

*Host* Host* "Är du törstig"? "Mmh", och så nickar han! "Vill du dricka vatten"? "Aa"! Nick, nick, nick!

I afton var vi och hälsade på hos ett par grannar här på söder. De har en dotter som snart blir två och ett halvt, och ur henne började orden nästan rinna ur henne för nån månad sen. Så snart, snart, kan vi kanske förvänta oss en pratglad liten Seth här hemma! Fast Patrick bävar för den dagen Seth ska börja ställa alla dessa dryga fyrahundra frågorna - dagligen! Som tur är får vi vänta nåt år till på det!



Nu; soffläge och vila! Jag är arbetsledig i FEM DAGAR nu!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-04-02 20:49:23

Tack för senast! Macka-packa är som en favvo här hemma tyvärr, nästan i stil med teletubbies....

Postat av: jos

Publicerad 2009-04-03 00:43:11

Måste ändå säga att jag gillar ordet Macka-Packa.. tycker att programmet verkar lite si så där va.. har inte kollat in det helhjärtat. Imorron ska jag och Hannes på Rondellen och kolla in 2 fåtöljer som mamma har reserverat till mig. Fast om jag gillar modell och utseende så tror jag att det bara blir 1. Tror att det tappar charmen annars. I helgen ska jag riva tapet och så ska vi ta kort till Norran. Säger varje dag att det ska tas, men det blir lik förbannat ändå inte. Jaja.. Imorron kommer Carro hem från Storre. Undra om hon haft trevligt? Vi ska dit på tisdag. Hänga, käka lunch och ta en promenad. Ska ni med?

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-04-03 16:52:28

Grattis! Själv jobbar jag ju i helgen som du säkert redan vet. Och ute blåser nordanvind..

Nån uttråkad stackare verkar skotta parkeringen också, jag lider med de.



Äh, nu måste jag återgå till plugget. Vi hörs!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela