Frida & Seth

Men åååh, tack! Till mig..?

Publicerad 2008-09-04 21:25:52 i Frida W,

Direkt efter middagen idag var jag tvungen att gå upp och raka benen inför träningspasset ikväll (lite snobbigt, ja, men ooo så nödvändigt - med mina håriga ben hade jag kunnat bli tagen för skogens konung mitt under älgjakten)! Bara att kavla upp byxbenen och greppa rakhyveln.  

På väg upp till badrummet...

Patrick: Tar du med dammsugaren på vägen ner?

Jag: Eh, va? Varför då? (Vaddå, why?!?)

Patrick: För jag tänkte jag skulle dammsuga. (Är du dum, eller?)

Jag: (Vad har hänt?!?) Javisst. Okej...

Sagt å gjort. Med nedburen dammsugare och renrakade vader åkte jag så iväg till träningen. Det var ett pass för magen, låren och rumpan - perfekt! Svetten rann, benen skakade av ansträngning och jag kände muskler, gömda under juni-juli-augustis-mat/godsaksintag-som-på-nåt-underligt-sätt-transformerats-till-fettvävnad-och-lagt-sig-som-nån-slags-vaddering-runt-min-kropp, börja arbeta därunder och den känslan är ju en kraftig sporre till att närvara på ännu fler av dessa gympatimmar! 

Nöjd med min insats åkte jag hem, för att finna golven i köket, hallen, lilla toaletten och vardagsrummet dammsugade - och skurade! Det är ju inte klokt vad glatt överraskad man kan bli ibland! Patrick (med hjälp av Seth förstås) hade gjort det så fint!

Är nån avis?

Så med fräscht doftande nedervåning tände jag lite ljus och satte mig tillrätta i soffan med temuggen och såg andra Idol-programmet - vilken härlig höstkväll!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-05 04:39:45

Vilken underbar överraskning! Tänk om det blir sådär varje gång du drar på träning. Det är ju liksom en winwin-situation!



Nu har Cilla gått och lagt sig och själv sitter jag här nere i common room och minglar lite på nätet.

Imorgon far Jaap hem till Holland och det betyder att min trogna vapendragare lämnar mig... Tråkigt, för jag har verkligen haft skitskoj med han. Men nu har jag iallafall Cilla här.

Oj, nu kände jag att det blev mycket här så jag tar och gör ett mejl istället.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela