Frida & Seth

Tisdagsrapporten!

Publicerad 2008-09-23 19:03:14 i Frida W,

"Idag åkte jag och mamma upp till kyrkan redan klockan nio för att jag skulle leka extra länge med alla barnen där! Jag busade med Anton, Hugo, Hannes och Liam! Sen var det tre småbebisar där också, men de fick jag bara titta på och beundra, sa mamma! Efter lunch och bulle till fikat sprang jag runt i själva kyrkolokalen med storgrabbarna! Vi jagade varann, vi plinkade lite på pianot och så tog vi det inte lika piano som mamma skulle vilja..! Jag är så bra på att klättra nu, och mamma är så rädd om mig att hon hela tiden måste vakta, och just idag har hon haft nackspärr exakt hela dagen, så lätt har det inte varit för henne! Men himla kul för mig, måste jag säga! När vi kom hem vid ett somnade jag direkt jag la huvudet på kudden, å när jag vaknade klockan tre var Liam och hans lillebrorsa och mamman deras här. Tydligen hade de fikat och lekt under tiden jag sov! Å just då jag ville upp skulle de fara hem, så jag, mamma å Tilde gick till grannarna istället och kollade på en cykel! Jag är lite sugen på att skaffa cykelhjälm, för de ser så häftiga ut! Allting är så häftigt på mitt huvud! Hjälmar, mössor, kepsar, hinkar, kastruller, trummor... You name it!

                

När pappa kom hem fick jag springa runt alldeles näck i vardagsrummet, för mamma hann inte med mig när hon skulle byta blöjan (hon är inte så kvick med nackspärren, ni vet)! Då passade jag på att vara busig å kissa lite på golvet (som Tilde gör hela nätterna)! Oj, oj, oj vad jag skrattade!

                

Sen fick de på mig en blöja i alla fall och vällingen drack jag upp på en gång! Nu är det natt-i-natti!" /Seth

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-09-23 19:36:02

Nästa projekt:



Byte av trappen ner till källaren. Då bara måste jag ta före och efterkort. Men det kommer också att lejjas bort tack och lov.

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-09-23 20:44:47

Låt mig rekommendera Byggtjänst. De är helt utan tvekan billigast av alla i stan och riktigt duktiga och ärliga. Vi anlitar dem och är alltid 100% nöjda med både priset och byggnationerna.

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-24 00:14:07

Jo nu var det länge sen vi snackade.

Jag räknade ut att det kostade ca 30 spänn att prata med Beccan och det samtalet räckte inte ens i 5 minuter. Fuck telefonlinjerna.



Såhär ser mina dagar ut: Jag vaknar vid sju, går till jobbet vid åtta och kommer hem runt fem - halv sex på kvällarna.



I dina tider ser det ut såhär: Jag vaknar 13.00, går till jobbet 14.00. Kommer hem vid 23.00 - 23.30. Så bästa tiderna för att träffas på MSN är nog helgerna. Då skulle vi kunna mötas vid 16.00 (din tid) osså kan vi göra ett videosamtal. Jag har både mick och kamera och du har väl hörlurar? så då kan vi prata gratis!!!

Söndag skulle passa bäst den här veckan för på lördag ska jag som sagt på Pow-wow hela dan.



Vad säger du? Jobbar du söndag?

Postat av: Elin

Publicerad 2008-09-24 15:50:32

Läste att ni funderat på att göra om garaget till sovrum. Det gjorde mina föräldrar när vi var små. Eller det är typ ett TVrum. Rätt värt att få ett extrarum. Ni har ju ett så stort och fint nytt garage nu lix=)



Sköna bilder på Bus-Seth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela