Frida & Seth

Vintertid!

Publicerad 2008-10-26 21:44:04 i Frida W,

Vi ställde om till vintertid idag, och det brukar ju vara så skönt att få den där extra timmen att sova på morgonen, men Seth har inte riktigt lärt sig glädjen i tidsomställningar än, så han vaknade redan klockan sex (nya tiden)! Det skulle bli en låång dag för honom (och mig med för den delen)! För att komma in i rytmen snabbt tänkte jag och Patrick att vi skulle åka iväg nu i afton, riktigt trötta ut sonen och hålla han vaken till sju som vanligt. Så vi köpte med oss smörgåstårta och drog till Kusmark och bjöd farfars på det goda, och Seth åt lite med oss och sen lek, bus, ögonblinksflirtning på hög nivå, klappa händerna åsså mer lek!

Så strax innan sju åkte vi hemåt igen efter att Seth vinkat "hej då" många, många gånger till sin farmor och farfar!

Väl hemma hann jag bara få av han jackan och skorna, sen sprang han in i vardagsrummet, tog upp fjärrkontrollen från soffbordet och klättrade upp i soffan - och lutade sig tillbaka och "zappade" med kontrollen riktad mot tv:n! Himmel och pannkaka - det börjas tidigt!

                     

Man blir helt paff när man ser honom göra såna här saker! Man blir riktigt imponerad och stolt när han visar att han ser och lär! Han hjälper till exempel till att skrynkla ihop Norran och stoppar i vedpannan när vi ska elda, han lyfter upp den rena disken ur diskmaskinen och räcker till mig så jag slipper böja mig ner så långt och han hjälper till att fylla tvättmaskinen då man ber honom! Fast sina leksaker har jag inte än fått honom att plocka ihop på kvällarna..!
 
Nu återstår bara att se om vår ställa-om-till-vintertid-taktik fungerar..! Seth somnade hursomhelst direkt efter vällingen och utan minsta protest när jag la ner honom i sängen!

Och nu är det GOD NATT för hela familjen!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-10-28 20:24:12

Menar du att du fastnat för tradera lika illa som jag gjort?

Jag sitter och kikar varje dag nu och letar nästa fynd ;-).



Men jag må då säga att man inte på långa vägar slösar genom att köpa på tradera istället för på stan.



Jo jag tänkte så att nu har jag ju tid att organisera och plocka iordning, kanske laga mat och frysa in och baka så att det ska finnas för jag känner ju på mig att jag bara kommer att längta efter sömn om några veckor..

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-10-30 04:15:28

Tackartackar =)

Den där listan är från min andra blogg. Jag gick igenom den igår och taggade alla inläggen med youtubsvideos så de ska vara lättare att hitta och då hittade jag den där listan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela