Frida & Seth

Hemmavid imorgon...

Publicerad 2008-10-30 20:50:41 i Frida W,

Åh, vad jag gillar att hämta hem Seth från dagis! Han blev så glad idag när jag kom, han hade stannat upp mitt i leken för han såg mig genom fönstret, och när jag kom in sprang han rakt i mina armar och ville inte släppa taget om sin mamma! Gulle-gulle-Seth!

                                              

Imorgon blir det dock ingen hämtning, för vi får lov att stanna hemma hela dagen... De tyckte att han hade alldeles för "grönt snor", och de var rädd att han skulle smitta de andra barnen. VAB-dagar för mig hittills i år = 2. Vad var det farmor Meta sa..? Brukar man räkna med 12-24 förkylningar per år under den första dagistiden..? Mycket var det i alla fall! Det ska väl bara gå runt och runt det här snorandet och hostandet då..!

Själv har jag också åkt på den här förkylningen igen och känner mig faktiskt lite febrig ikväll (O stackars).

Å Seth som skulle sova hos morfars i helgen! Hur ska det gå med det? Å Ossians dop på söndag vill vi ju inte missa..! Ska vi ordineras sängläge och febernedsättande i tre dagar eller ska vi piggna till lagom i tid? Spänningen är oliidlig! 

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-10-30 21:14:29

De har blivit ganska stränga på dagis nuförtiden tycker jag.

På vårat dagis så vill de att barnen ska stanna hemma 3 hela feberfria dagar efter sjukdom så att de verkligen ska orka med tempot på dagis när de väl kommer tillbaka. Jag kan tycka att det är liiite i överkant och lite svårt att motivera på jobbet mitt. Men allt för att de ska ha det bra å andra sidan.

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-10-31 21:48:51

Hej! Jag kom just hem från jöbbe. Det blir en dejt med Mathew ikväll här hemma med film och porre kanske. (popcorn that is)

Jag känner mig inte hundra och han erbjöd sig att ta hit lite filmer och bara hänga.

Cilla ska iväg och spela biljard med en polare från jobbet och roomien ska iväg på nån halloweenfest.

Det kommer bli en lugn kväll känner jag.

Men visst, det är lite freeky stuff going on in Toronto ikväll. Jag har sett ganska många med kostymer idag och vi har sett skräckfilm på jobbet.

Nu måste jag bajsa lite så jag inte luktar illa när Mathew kommer.

Hejhoj!

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-11-01 17:10:59

Kolla mejlen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela