Frida & Seth

Sista chansen nu!

Publicerad 2008-11-15 20:29:33 i Frida berättar...,

I morse åkte jag på kördag, där vi övade lite jullåtar och fem latinska hymner. Vad vackert det låter! Och jag förundras igen över mina skills på att kunna läsa noter nu! Jag kan nästan sätta varje ton rätt nu, jag vet när jag ska upp, ner, pausa, hålla ut och avfrasera (but offcourse, with a little help from my kör-friends)! Det är skönt när jag känner att de sitter, för då kan jag ta med lite kraft också!

De fem latinska hymnerna ska framföras i Clara kyrka (Stockholm) i februari, men julkonsterten (Julton) är möjligt för er att höra på den 20 december i Kåge klockan 16.00!

Även sent på julaftonskvällen (23.30) ska vi sjunga i Kåge-kyrkan, så för er som inte fått nog av julstämning - titta in då!


SISTA CHANSEN-TIPSET!

Lördagen den 22 december (nästa helg alltså) har min kör julfest, för att bland annat samla in pengar till Stockholmsresan och bland annat för att ha en rolig kväll! Anmälan skulle vara inne idag, men jag kan lova att ni får komma även om ni hör av er till mig senast imorgon afton! Anna är med, och även Becca!

MOTETTKÖRENS JULFEST

PLATS; KÅGESKOLANS MATSAL
KOSTNAD; 200 KRONOR/PERSON

Fördrink, buffé, lotterier, dans, musik och en härlig stämning!

VÄLKOMNA!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-11-15 21:06:52

Jag trycker på knappen, men kameran tar endast kort när personen i linsen ler eller skrattar!



Man behöver då bara trycka ner knappen en gång och i princip bara hålla den mot en folkmassa och den blixtrar lite ibland. Kul att sedan kika på alla de tagna korten med glada människor!

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-11-16 12:56:45

Det går nog jättebra, om vi mot förmodan skulle vara ute så lägger jag den i brevlådan.

Kom ihåg att det bara är att säga till om det är något annat du behöver låna till honom.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela