Frida & Seth

Trött-eli-trött...

Publicerad 2008-05-05 21:40:22 i Frida W,

Jag var tvungen att ringa idag och ordna så jag slipper jobba så mycket på helgerna framöver, för helt sliten efter den långa arbetshelgen var jag igår kväll.

Men en jobbarkompis försökte allt ge mig lite dåligt samvete när jag ringde och ville byta tur igen, och få tillbaka min fredagkväll/natt istället för hela lör-sön. "Ja, vi var ju bortbjudna, men jag får väl se vad jag kan göra. Kanske ta semester, eller så får vi stanna hemma allihop"... Men hon lyckades inte knäcka mig! Jag känner mig faktiskt lte stolt över att jag stod på mig, jag som alltid ställer upp annars!

Jag vill vara hemma mer med familjen ju!

Så nu slutar jag två på lördag och har hela resten av helgen ledig! Jag har en svagt minne av att det pratades om en grillning då på Pingstafton...i Kusmark...Erika, känner du igen nåt sånt, eller var jag lite för dragen i onsdags..? 

Idag var jag tvungen att dra upp Seth ur hans efter-frukost-och-lek-en-timme-eller-två-morgonsömn strax före tio, proppa i honom maten och sen ut på vägen för att möta upp mina promenad-mammor. Det är så skönt att slippa gå själv, så man måste hänga på när de kommer! Hela "broarna" går rätt lätt att ta sig runt när man har dem att prata med!

Sen har jag inget hört om nåt jobb, men jag hörde att de sitter och intervjuar folk nu i dagarna - så jag antar att det loppet är kört eftersom ingen ringt mig än. Och det verkar heller inte bli nåt i Kåge till hösten, för det finns inte tillräckligt med tid där då... Jag kanske ska vara mammaledig lite längre då istället, så slipper Seth gå till dagis efter sommaren?
             
Den 19 maj har vi fått till på öra-näsa-halsmottagningen här i stan, så då får vi väl svar om hörseln, hoppas jag!

Å jag som är så trött, jag fattar inte varför jag sätter mig här framför datorn, för jag vet ju att tiden bara flyger förbi..! Nä, det var ju dumt!

Kommentarer

Postat av: Thesso

Publicerad 2008-05-05 22:19:07

Vad spännande att få höra om Seths hörsel.
Det är alltid skönt att dryga ut kassan med att jobba extra men efter ett tag så är det nog ändå inte värt det, att vara borta från den lediga tiden då hela familjen är tillsammans..

Postat av: Erika

Publicerad 2008-05-05 22:42:11

Hej, jo ni är så välkommna på lördag men kanske runt 19.00 (ta med Seths resesäng), jag slutar jobba 18.00. Det skulle vara superkul med en kortspelar kväll eller nåt sånt, vad tror du?

Postat av: Carro

Publicerad 2008-05-06 12:38:24

Det är morsdag den 25 Maj så då kan du ju önska dig en ny kamera vet ja!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela