Frida & Seth

Öron-näsa-hals...here we come!

Publicerad 2008-05-18 20:27:39 i Frida W,

Vi har en tid inbokad på öron-näsa-hals-mottagningen imorgon. Det får mig osökt att tänka på sången "huvud-axlar-knä-och-tå"! Och ramsan "öga-öga-mun", där småbarn petar en i ansiktet och samtidigt lär sig vad allting heter!

Nu ska vi hursomhelst få komma och undersöka Seths hörsel - en gång för alla - hoppas jag!

Fast, det är helt klart att han hör, vi vet inte hur bra men han hör!

Nu kan han söka med blicken mot och peka på lampan när man frågar var den är, och när man sjunger "hopp-eli-hopp-eli-hopp", då studsar/gungar han där han sitter eller står! Jodu, "dutti-dutti", är han!
               image1159
                                            "Ja, bra! Där är lampan"!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-18 21:43:06

Inte ska du bli imponerad av altanbygget. Jag fick hjälp av min snälla far som kom under två-tre dagar och spikade på när han kände att han orkade. Självklart skíckade jag ut den ohänige Pelle som sidekick.
Själv låg jag i soffan och kikade på våra bästa år och åt pulvermos.

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-05-18 21:56:13

Japp! 1 timma i regnet blev det. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen kojsa. Imorrn blire ume för hela slanten. Hej!

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-18 22:00:35

Det var ju ett jättebra pris tycker jag!

Ingen aning vad vi skulle få. Vi köpte huset för 730´, men i ett helt annat skick än vad det är i nu.
Vad kostade värderingen?

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-05-18 22:02:06

Lite stolt är jag allt.
Storebror ringde just när jag skulle ut så jag fick snacka lite med han också, osså ringde jag lillebror tidigare ikväll för han har ju namnsdag idag osså såg jag att det brann i Oslo så jag var ju tvungen att se så han mådde bra.
Det gjorde han.
Han var hos sitt ex och såg film. De är tydligen väldigt bra vänner och det gillar jag.

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-19 12:29:01

Vi fick rabatt eftersom det visade sig att en av killarna känner Pelles föräldrar ( eller brukar umgås i samma gäng ).
Det landade på 102450:- vilket vi fick låna av far min så vi slipper ränta vilket är skönt.

Nu gäller det bara att betala tillbaka :-)

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-19 12:36:42

Lycka till på undersökningen idag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela