Frida & Seth

Miljonärer!

Publicerad 2008-05-23 18:03:26 i Frida W,

Vi har fått ett lånelöfte som skulle göra oss till miljonärer! Alltså i skuld miljonärer...

Om kvinnan i Kusmark inte kan låta oss pruta på huset, kommer vi lätt att behöva denna miljon för att gräva för jordvärme och fixa till kök och badrum... Det skulle kännas så mycket bättre att betala hennes pris om nåt av de rummen var i det skick vi vill ha det!

De andra intressenterna för Kushuset har dragit sig ur, och det ger ju oss (förhoppningsvis) ett läge att diskutera köpesumman. Drömmen vore ju att hon gick ner en 150 tusen, för hon måste ju sälja kåken nu! Ja, drömma kan man ju..!

Bara inte våra spekulanter har tänkt pruta också, för det sätter oss ju liksom på pottan! Vi vill inte gå ur den här affären med förlust! I bästa fall har vi istället två köpare som trissar upp priset för vårt hus! Ja, drömma kan man ju..!

Innan jag somnade igår kväll, kom jag att tänka på en sak... "om vi får tvillingar nästa gång, då bara måste vi bo i Kushuset"! Större ytor, fler rum och chans att få till ett femte sovrum! Det är lite bättre förutsättningar än här.

Men, som sagt, varken köket eller badrummet är speciellt fräscha, så det måste renoveras för att vi ska vara nöjda. Det är en kostnadsfråga.

Men den stora frågan återstår, och liksom mal i huvudet hela tiden; VART SKA VI BO?

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-05-23 18:17:43

haha! vilken koll jag har. Fan jag glömde ju spela in det avsnittet också.. Men som tur är så ligger det ute i 30 dagar så jag hinner nog titta på den några gånger ändå innan det för alltid försvinner.
Att de inte börjar släppa Så ska det låta på dvd snart. ALLA säsonger! Jag skulle lätt köpa. LÄTT!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela