Frida & Seth

Matvägran...

Publicerad 2008-05-21 22:32:57 i Frida W,

Seth äter så dåligt nu. Jag vet inte om det bara är "en period som alla barn har ibland", eller om han slutat gilla mat överhuvudtaget..?!?

Det är fjärde dagen han ratar det mesta. Vällingen på morgon funkar fortfarande, men sen är det inte alls säkert att han vill äta så mycket mer. Som tur är går vatten alltid bra, så vätska får han i sig i alla fall!

Seth, som brukar få i sig en flaska välling, två hela barnmatsburkar, två tallrikar gröt och en flaska välling till på kvällen, har som idag bara ätit en burk mat och en och en halv flaska välling (plus några skedar gröt) - och då är detta en av de bättre dagarna i veckan!

Jag undrar om det kan ha att göra med den maten som jag har lagat själv till honom, att den varit så dålig att han har fått det på hjärnan..? Jag gjorde köttfärssås/spaghetti en dag (som han bara spottade ut), sen prövade jag fisk å potatis (spottades ut med en äcklad min) och makaronerna med skinksås dög bara till Tilde!

Hjälp! Har jag förstört hans aptit?!?

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-22 10:40:59

Inte har du gjort något fel! Barn har en eller två perioder då de nästan inte äter alls. Det går över, barn äter när de är hungriga - överlevnadsinstinkt.
Jag tror att Emil var gnällig i ca en vecka om jag minns rätt. Han hade två perioder med tappad matlust.
Mycket beror det också på att det händer så mycket annat i deras liv att de inte "har tid" att äta. Tex att de börjar gå eller liknande. Då är hjärnan på högvarv och de har svårt att koncentrera sig.

Så länge han inte tappar mycket i vikt så är det bara precis som det ska vara.

Om du har tid så vill jag ha 2,5 m av det svartvita tyget på bloggen och 5 meter av det bruna. Jag kan skicka över pengar i förhand om du vill.

Postat av: Carro

Publicerad 2008-05-22 12:34:10

Du kan ju alltid prova att göra en sån där "långpanna" som dom säger på ditt jobb, den verkar ju vara väldigt populär :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela