Frida & Seth

Om åldersnoja...

Publicerad 2008-03-21 22:19:46 i Frida W,

Jonas och Veronica var förbi idag, ganska nyligt hemkomna från sin Thailand/Australien-resa som de varit på senaste månaden. De hade en massa kort i kameran att visa, och en hel del att berätta från sin semester! De hade gjort det mesta, kört i vänstertrafik, sovit i skabbiga rum, kissat i ett hål i marken (toaletterna ser ut så där borta! Ja, toalett och toalett...hellre "rummet där man gör nummer ett och två, i ett hål"), sett en massa djur och platser, men inte en gång retat sig på varann, vilket de var stolta över - och lite smått förvånade över också! Det verkar ha varit en jättehärlig resa! Patrick blev lite sugen själv på att se sig om i världen nån gång... Han kan inte leva på sin Ålandsresa hur länge som helst!

Sen frågade de om inte vi hade nåt nytt att skvallra om, men det var bara Seth som kunde visa på sina nya färdigheter med krypningen som de inte hunnit vara med och se än..! (Det händer inte mycket på söder..!)

Jonas; Vad gör ni nästa helg då?
Jag; Ja, vi kan väl hitta på nåt! Patrick fyller år på fredagen, förresten!
Jonas; Just det! Ett år till trettio..!
Patrick; Jaaa... (Lite trumpet, för han har lite åldersnoja pga. detta faktum)
Jonas; Men vaddå, du har ju barn, å hus, å en liten moped...
Patrick; Jo, jo...
Jonas; Å ska bygga garage. Å kombi. Å HUND!
Han tänker efter en stund.
Jonas; Du kanske hellre borde vara orolig för att du inte fyller ett par år ÄLDRE än trettio då!

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2008-03-21 22:29:15

Glad Påsk! :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-03-21 22:31:40

Skön kommentar:-)

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-03-22 00:59:17

Tjena och tack!
Ringde du mig idag från ditt jobb?
Jag tyckte jag såg ett nummer som jag kände igen men jag kunde inte riktigt placera det nånstans.
Nu ska jag iallafall kojsa för ikväll, har varit på O´learys med Annika och Mats ikväll. Det var jättetrevligt.
Sov gott påre!

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-03-22 11:40:29

Jo det var riktigt pluspoäng till dig!
Själv har jag nu städat här hemma och det luktar riktigt mumma nu.
Jag löste nästan hela krysset förresten!
Okej, jag använde kanske internet litegrann men ändå så kom jag på mycket själv också.

..jag har bara tjänat ihop några tusen i pension.. hur ska det nu räcka?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela