Frida & Seth

Leka, leka, leka!

Publicerad 2008-03-27 12:45:21 i Frida W,

"Ditt barn börjar ta plats genom sin ökade rörlighet och genom alla leksaker och prylar som samlas kring honom. Tillsammans med att gripa, och slänga iväg föremål, är krypandet ett stort steg i den motoriska utvecklingen under det första året. Det finns många krypstilar allt från snabbkryparen till stjärthasaren.


Barn föds med entusiasm, fantasi, lek- och upptäckarlust. Det är i leken en stor del av hjärnans olika delar utvecklas."


Jag kan sitta länge och se på medans Seth utforskar allt runtom honom. Hur han försöker komma på sätt att ta sig fram, över, upp och hur han prövar att nå här och där. Intressant att han inte riktigt lär sig att han får ont i fingrarna när han klämmer dem i lådan till tv-bänken, utan han testar ett par gånger till under dagen..! Det är häftigt att tänka hur fort det har gått för honom att lära sig allt det här som att krypa, greppa, kasta..!

På mammaträffen i tisdags hade barnen fullt upp med att upptäcka och pröva. De undersökte varandra, kröp över varann och testade alla de nya leksakerna som fanns där!

                 
                 
              image998
                                   Det här värmde nog i Thessans mammahjärta..!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-03-28 09:52:31

Det var väldigt mysigt på den där mammaträffen.

Jag har kännt nu ett tag att jag inte har rört på mig de senaste tre månaderna och därför är jag snart påväg ner på stan för att posta ett brev och lämna igen nån bok på bibblan.. Men jag drar mig för att gå. Jag drar mig så in i bomben! Mitt flås är på minusskalan och jag vet att det kommer bli varmt och svettigt idag eftersom solen skiner så fint/förbaskat.
Tänkte bara säga det =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela