Frida & Seth

Han står upp!

Publicerad 2008-03-24 21:58:47 i Frida W,

                image641

Idag har Seth lyckats hiva sig upp till stående ställning genom att använda sig av tv-bänken! Patrick ringde mig på jobbet och berättade glatt imponerad att sonen nu lyckats med detta hela två gånger! Ska min pappa få rätt i att Seth börjar gå när han är nio månader bara?!?

Tidigare idag gick vi på promenad jag och ungarna, och Seth charmade grannskapet som satt och grillade i det fina vädret när han skrattade och smilade upp sig från sin plats i vagnen! Tilde hoppade och busade med grannhundarna Nisse och Axa, och det skälldes och morrades högt från alla tre, men det tyckte Seth bara var hur kul som helst!
                 image989

När Tilde kommer in i rummet där vi befinner oss har jag märkt att Seth blir så glad och får fram ett "T", som att han är på väg att säga "T-ilde"! Och idag när lille Nisse kom nära, lät han också "T". Kan han mena "T" = hund? Eller läser jag in för mycket i detta, för jag tror att Seth är en superbebis?

Annars är vi glada att hans aptit är tillbaka, kycklinggrytan han fick till lunch sa han var "Mmmhhhh" och gröten går åt i rask takt! Vi är mindre nöjda med att han har kommit på att det är kul att dra naglarna mot tapeten i vardagsrummet (snart ska det väl bli repor i den!) och att han är så glad i sladdar som han envisas med att krypa snabbt emot! När man ropar på honom; "Seeeeth, vart ska du", så stannar han upp, blickar tillbaka mot oss, ler lite busigt och kryper sen fort vidare mot målet, åsså måste man skynda sig fram och lyfta upp han innan han drar ner nån lampa eller så!

Imorgon är det dags för mammaträffen i kyrkan igen, och den här gången får vi förstärkning! Thessan, Theo och Anna ska vara med! Dags att ladda kameran!

Nu ska jag göra iordning lite välling till lill-gubben, som har sovit sen tio i sju ikväll, men han får alltid en flaska till innan vi lägger oss själva! Jag gick upp och kikade på honom när jag kom hem från jobbet ikväll, och Seth sover täcket, med huvudet i fotändan. Jag fattar inte varför han far runt i sängen hela tiden! Men lite spännande ändå att se vart man den här gången kan tänkas hitta honom..!

Kommentarer

Postat av: Mingla ♥

Publicerad 2008-03-24 22:06:09

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp i så fall :)

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-03-25 08:23:05

Haha! Jag förstod att du skulle se den där kommentaren =)
Det var roligt att du skrev sådär som att jag verkligen skulle bäbisnappa Sethgubben =)

Postat av: Elin

Publicerad 2008-03-25 10:30:50

Han kanske är inspirerad av Pippi Långstrump och hennes sovvanor? Haha. De är så söta de små liven. Jag vilar på och försöker läka, hoppas det läker hela tiden så jag typ är hel imorn. Skulle vara hur värt som helst

Postat av: Elusen

Publicerad 2008-03-25 15:39:14

Hehe, tackar! Men det var ju dock förr och inte nu...

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-26 20:18:06

men hej!!! oj så fin sida du har, och oj så dålig jag varit på att läsa den.. måste kolla betydligt oftare, bilderna på seth är ju gudomligt söta!!
(de på tilde är givetvis oxå superfina!!=)
hoppas iaf att ni alla mår bra, och att du hittar en intessant tjänst att söka!
kramar från stina

Postat av: Frida

Publicerad 2008-03-27 09:39:17

Hej ! Klart han är en superbebis,en väldigt söt sådan, var glad om han börjar gå nu! Vad kul:-) Det stämmer att jag fått jobb, 1:a jobbet jag sökte som jag verlige ville ha. En fast tänst på 100% börjar på tisdag, helt nytt boende. Så det blir utbildningar,lära känna varandra & planering första 2 veckorna. Sen flytta dom boende in. Blir spännande. Hur går det själv med jobb? Sett att det varit en del ute, vart vil du jobba??
Hoppas ni mår kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela