Frida & Seth

Om hela dagen...

Publicerad 2008-06-19 22:53:56 i Frida W,

Idag for jag och Seth till bilprovningen för att besikta Saaben (en liten glödlampa i ena blinkersen var trasig, men annars ua), och det tyckte sonen var hur spännande som helst! Bilar åkte upp mot taket, långa svarta slangar åkte i skenor ovanför oss och det hamrades på underreden! Coolt!

Sen blev vi bjudna hem till Anna, för lite kalasfika och presenter! Jättefina och bra böcker fick jag! Tack, bästa vännen!

Vi passade även på att gå igenom strategin för min kommande intervju, då Anna råkat stöta på frågorna rörande tjänstesökandet på hennes jobb! Nu har jag lite koll på vad jag ska svara, vilka starka sidor hos mig själv jag ska framhäva och hur jag ska tänka under samtalet med chefen! Bra där!

Efter att vi vinkat av Anna åkte vi upp till Morö Backe och Seth tokbusade hemma hos sin kusin ett tag innan han slocknade i hans säng! Jag passade på att smita iväg till systemet och handla inför midsommarfesten!

Klockan fem kom släkten och vi firades i förväg, jag å min syrra! Seth var i sitt esse, alltid glad för lite publik och han kröp som en raket över golvet, smilade upp sig ordentligt mot allihopa och så han blev som tokig då han såg sin mormor och morfar komma! Han tog till och med två-tre steg mot mormor när hon höll ut armarna! Jag tror att han gillar henne skarpt..!

Nu har jag avslutat denna torsdag med att hjälpa Patrick att handgräva några meter inför bredbandsdragningen! Det var svettigt, tungt och myggigt! Fast Patrick stod lite trampandes bredvid och skämdes så fort nån cyklade/gick/körde förbi, för "det här är ju ett mansgöra, vad ska de tro"..!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-06-20 08:58:10

haha!! kan tänka mig att Patrick gjorde exakt så =)

Varsegod finaste vännen själv! och tack för gårdagen.

Nu är jag mest nyfiken på vad du fick mer i present av familjen. Bärätta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela