Frida & Seth

Om dagis, nej ursäkta - förskolan...

Publicerad 2008-06-13 12:02:13 i Frida W,

Vi har sökt plats till Seth från 1 september, på förskolan! Det finns tre förskolor i Ersmark, men de är helt knökfulla till hösten. En kvinna ringde från kommun igår och erbjöd en plats hos en dagmamma i byn, men den platsen kunde vi inte ta eftersom hon har både hund och katt hemma. Istället är Seth nu satt på förskola i Kåge! Inskolning from 18 augusti!

                                      

"Förskola är en del av utbildningsväsendet och vänder sig till barn mellan 1 och 5 år. Förskolans uppgift är att bedriva pedagogisk verksamhet som främjar varje barns välbefinnande samt lärande och utveckling mot vissa specificerade mål, samt att möjliggöra för vårdnadshavare att studera eller förvärvsarbeta.

Äldre ord för förskola är barnstuga, kindergarten, barnträdgård (en direkt översättning av det tyska ordet Kindergarten). Modernare ord för förskola är lekskola (i dagligt tal ofta kallat "lekis") och daghem (i dagligt tal ofta kallat "dagis")."


Fortfarande vet jag ju inte vart jag kommer att jobba efter min sommarperiod, så det kan ju hända att vi skjuter på inskolningen lite. Men jag håller just nu tummarna för att jag ska få komma tillbaka till Kåge (och jobba upp resten av tiden i stan)! Jag har fortfarande bara fått svar (nej, tack) från ett av de gruppboenden jag sökte tjänster på tidigare i vår, och igår fick jag besked om att jag inte blivit uttagen till chefsutbildningen jag ansökte om. Det skulle vara bra att veta vart man hamnar... Jag tror jag mailar chefen nu och kollar läget.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-06-13 13:33:51

Men som du sa, han kanske kan byta dagis efter nåt år. Han är ju så liten så det blir kanske ingen bautastor omställning för han ändå.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela