Frida & Seth

Jet-laged...

Publicerad 2008-06-10 19:39:25 i Frida W,

Tio i åtta i morse vaknade Seth, och jag gick glatt upp för att få krama om honom ordentligt! Han stod i sängen och sken upp som vanligt när han såg mig (men jag tror nog allt att han var extra glad just denna morgon eftersom han inte träffat mig på fyra dagar!) och så höll han upp armarna mot mig för att få göra morgon! Min Seth! Min gulliga, underbara unge!

Jag ville så gärna väcka upp honom när jag kom hem inatt, men jag fick lägga band på mig och bara stå och kika på honom istället en stund, höra andetagen hans och gå i säng för att få tisdagsmorgon fort!

Efter fyra dar på turné, kom jag alltså hem vid midnatt. Det var en lång dag i bussen (16 timmars resa), och det gick inte att sova ens en liten stund på hela tiden. Nu har jag varit igång hela dagen, och känner mig väldigt trött.

Efter välling och en stund av gos och kramar i soffan i morse öppnade jag resväskan och gav Seth leksakerna jag köpte på resan (ett set med hink, spadar, en stor bil, vattenkanna, krattor och en del annat) och sonen skakade av upphetsning över sina presenter (då står han på knä med händerna hårt knutna, med stora ögon och vibrerar)!

Sen march pannkaka ut i bilen för att åka och hämta hem Tilde, som varit ute hos morsfars i stugan nästan en hel vecka! Hon blev också jätteglad av att se mig igen! Lill-gumman..!

Ikväll har vi busat, kramats, pussats, badat, ätit, myst och Seth ligger nu nedbäddad för natten! 
                                                      

Under hela helgen har jag fått MMS från Patrick, med bilder på Seth i badbaljan, i färd med att slå på gitarren och äta glasstårta (plus ett från farfarn då de tog med Seth till minigolfbanan)! Och under hela helgen har Patrick lovat i varje telefonsamtal, att allt gått så bra, att sonen varit så snäll, sovit så gott och att jag inte ska oroa mig för dem!

Trots detta har det ju så klart varit lite svårt att inte tänka på familjen, men på det stora hela gick det ändå väldigt bra! Men utan Patrick som peppat mig att slappna av och ha kul, hade nog varit jobbigare!

Det som känns bra just nu är att Seth inte verkar ha saknat mig alltför mycket (om jag nu trodde det), att det inte gick nån nöd på honom utan sin mamma, och det är ju för väl inför helgen då vi lämnar honom hos mormor å morfar för en övernattning där!

   
                                                    
Seth slår tärningen och hjälper oss att bestämma middagsmaten för i morgon! 
                                                 
          Moster Josse hade varit här i helgen och lämnat en present!


Kommentarer

Postat av: Thesso

Publicerad 2008-06-11 07:59:53

Oj vad stor Seth har blivit. Vaar tar tiden vägen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela