Frida & Seth

Inatt ska jag å Seth sova bredvid varann...

Publicerad 2008-07-27 21:38:33 i Frida W,

...i rummen bredvid varann i alla fall!

Nu är det färdigjobbat på nätterna! Huvvaligen, vad skönt alltså! Det går inte att ständigt ställa om sig till vakentid då de härliga ZZZZZZZZZ-ljuden egentligen ska vara igång då, om natten..!

Igår sov jag bort heeela dagen, då jag vaknade först klockan fem! Jag hann bara upp, mysa med Seth ett tag, äta middag å sen iväg till jobbet igen. Elva timmar av vakande öron och ögon, tvättning och klistrande...

Idag steg jag istället upp tre, och har städat lite, bjudit Seth på kalvsylta och handlat mer färg till huset. Patricks kusin kom vid elva idag och började måla knutarna. Det går undan, så det var bara att åka iväg till söndagsöppna Coop och köpa fler burkar!

Just nu hamrar Patrick och Ante på garaget. Det är många spikar som ska dit så att det står ordentligt!
Bild 3. Spika fast regeln i spårett

Jag försökte få Patrick att planera mer noggrannt för vilka dagar/tider han ska arbeta där ute, för till veckan är det KALAS på gång! Seths ettårsdag ska firas! Då går det ju bort en massa arbetstid... Men som vanligt blir sambon bara sur när jag lägger mig i garagebygget. Men jag kan tycka att han skulle känna mindre stress om han la upp jobbet mer systematiskt. Men det är väl bara jag och min praktiska planeringådra som kan med sånt..?

Kalaset är i alla fall planerat från min sida. Tider är bokade, inbjudningar skickade, fikat bakat, jag har bestämt maten, handlat ballonger, slagit in Seths presenter och nu ska det bara städas lite i veckan - sen är släkt och vänner välkomna!


Imorgon ska vi få finfrämmande av Thessan, Christian och Theo! Inför detta besök är allt också planerat! Fler penslar och hammare är inköpta, så... Nä, skoja bara! Vi ska bara busa, snacka och fika nu innan de åker hemåt i mitten av veckan. To do innan lunch imorgon; förbättra min övertalningförmåga avsevärt, så Thea&Co tänker om och vill flytta upp hit snart!

Men nu är jag trött.

Just det! Therese! Glöm inte boken! Och glöm inte Theos sång!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-07-27 22:11:20

Tänk att lille Seth snart är ett helt år!

Postat av: Elin

Publicerad 2008-07-27 22:46:28

Jo jag vet, det funkade ett tag för mig. Tog en före jag börja dricka, en när jag kom hem och en imorse men jag har ändå mått skit. Har varit tungt att jobba nu må jag säga men nu är jag äntligen hemma och det ska bli så skönt att gå och lägga sig

Postat av: Frida

Publicerad 2008-07-28 09:37:35

Hej

Men Grattis det har jag missat, det var konstigt vad kul, Äntligen.VAd är det för ställe då?? Jo vi har lagt av med Aloe, jag beställer bara för eget bruk, ska du ha något så kan jag beställa åt dig då delar vi på frakten bara & du får inköpspris. Det är ju bra grejor, har inte kunnat leva utan aloe gelly i sommar, mot alla bett &när man bränt sig.



Hälsa CArina att den kostar 170:-:-) Det går jättebra att beställa lite senare ingen panik. Tänk att SETH blir 1 år, vad tiden går snabbt... Nyss stod man där ny vikarie på melodivägen... det var 7 år sedan.... Ha det bra i värmen kram

Postat av: Frida

Publicerad 2008-07-28 09:48:51

Jo angående smyckena, du får gärna låna en påse och visa, när du vill det är bara att ojta, eller så ta med dig ett gäng & titta förbi:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela