Frida & Seth

Nu går jag å lägger mig!

Publicerad 2008-07-26 08:45:03 i Frida W,

Inatt har jag jobbat igen. För att hålla mig vaken har jag tvättat sex maskiner, bakat tre sorters kakor till boendet (plus att jag passade på att baka lite till Seths kalas också), jag har gläntat på de fem dörrarna säkert minst tio gånger vardera, jag har klippt och klistrat i min klippbok där jag samlar allt möjligt ur vårt liv just nu, och ni som bläddrat i den vet att det verkligen finns ALLT möjligt däri! Det är bröllopsannonser, grattiskort, bilder på familjen, fakturor och räkningar, olika kallelser, inbjudningskort till dop och fester... Boken rymmer husrenoveringen, valpkort på Tilde, förlossningsjournaler, vänners förlovningsannonser, recept, julkort i långa banor, anställningsavtal, gamla hyreskontrakt - men mest handlar den om Seth!

Jag var så trött när jag kom till jobbet igår kväll, vi hade blivit bjudna på en massa god mat hos LeffeåMeta, och efter glass-efterrätten ville man egentligen bara lägga sig och sova..! Men istället, packa bilen med bakingredienser och pyssel å så en sväng förbi Ólearys där Anna, Thessan, Christian, Sara och Linn satt och precis hade ätit! Hej och hej då - iväg på jobb!

Men plötsligt var klockan halv sex på morgonen, och det var ljust ute igen! Tiden går ibland fortare än man tror! Det var en skön vetskap att jag bara hade drygt två timmar kvar av passet! Å så kändes det plötligt inte så tyst längre. När det verkligen är mitt i natten är man mer på spänn och lyssnar efter ljud eller tycker sig se skuggor blänka till i fönstrena, men så fort det blir liksom riktig morgon är det lugnt igen. Jag har ju hört flera berätta att det spökar på mitt jobb (det har ju kommit och gått en hel del folk där på stället...), men jag har aldrig upplevt det själv - tack och lov! 

Nu har jag bara en natt kvar, och det känns så bra! Nu ska det bli ordning på vaken/sovtiderna igen! Men godnatt så länge, jag stiger väl upp när ni alla har hunnit lapa klart av all sol idag!

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2008-07-27 20:15:02

Hej !

JA det lät ju inte tvär enkelt att bygga ett garage. 1 brcka med SETH kostar 170:- inkl. kedja. JObbar du med Carina något på 5:an kan du höra med henne om hon är intresserad, hon prata om en bricka med AGNES på. Hur går det på jobb fronten då?? Vikar du får någon nu???

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-07-27 20:23:41

Halloj, vad händer hos er? Hur går det med garaget?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela