Frida & Seth

Patrick vill ha en ny bil!

Publicerad 2008-07-12 13:32:25 i Frida W,

Klicka för att se nästa bild

Efter att vi kommit på att vi behöver två bilbarnsstolar nu när Seth ska börja på förskolan, och vi båda två kommer att jobba from. den första september, så har sambon min börjat leta efter en ny andrabil. Han tycker inte att Toyotan känns säker att skjutsa Seth i och han är less på att måsta tanka lillbilen några gånger varje vecka!

Nu ska det tydligen vara dieselbil. Och Mercedes. Och så gammal bil som möjligt i den klassen, så man slipper skatten...

Patrick åker upp till Piteå för att kolla på denna ´77:as Merca, och vi får väl se om jag å Seth hänger på i afton.

                                                                                                                                                             Under uppbyggnad


Jag har för övrigt arbetat klart mitt första sommarpass nu. Jag började 12.00 igår, och kom hem igen 10.00 idag. Då låg Seth och sov igen, efter att ha vaknat först vid halv åtta. Patrick var helt slut! Han hade också bäddat ner sig och ville inte bli störd!

Det är ju jag som tagit Seth på morgnarna i flera månader nu, eftersom Patrick inte har ett särskilt bra morgonhumör, och eftersom jag har lättare att sova på dagen ifall det blir alldeles för tidig uppstigning nån dag. Nu verkar ju inte Patrick ha det problemet längre...efter två dagar med att stiga upp med sonen!

Så, nu är bollen i rullning, och jag ska i sex veckor till (fram till semesterveckan) vara mitt ambitiösa, trygga, handlingskraftiga, omvårdande, förstående, matlagande, städande, påhittiga, roliga och effektiva jag! På jobbet alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela