Frida & Seth

Om roliga säg...

Publicerad 2008-01-06 22:05:25 i Frida W,

Jag bara måste copa och klistra in Annas inlägg från idag mitt på dan!

En pojke ~3 sitter i kundvagnen medan hans mamma ~30 plockar varor. Mamman tar upp en påse smultronrån och slänger ner i vagnen.
Pojken (tar upp påsen och ropar): Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!

Det ska bli jättekul att få höra allt smart som ska komma ur Seths mun om ett par år! Man har ju träffat bekantas barn, som varit så där lill-gamla, som säger såna kloka och tänkvärda saker! Man blir helt förundrad över vad som försigår i deras huvuden, och vart de får allt ifrån!

Detta påminner mig om den gången jag satt i väntrummet till barnmorskan, och fick tag i ett ex av "Gud som haver...", den där boken med barncitat som Levengood var med och skrev... Allt eftersom jag läste, och eftersom den är så jäkla kul, började skrattet liksom bubbla upp från magen, och citat efter citat gjorde hela läsupplevelsen så underbart rolig, att det till slut inte gick att hejda ett kort gapflabb! Alla tittade upp. Sen fortsatte jag ändå läsa, lite generad dock, och släppte ur mig fnittringar hela tiden, så jag var tvungen att lägga ifrån mig boken för att inte störa de andra i sofforna! Men jag tänkte på allt det roliga ändå, och kunde inte få ner smilbanden, hur mycket jag än försökte! Åh, dessa ungar, vad de kan tänka stort och klokt! Jag har aldrig varit så glad inför över att få en spruta i skinkan!

Här är några exempel!

"Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant. Det är bara helt vanligt hat."
/Ingrid 8 år

"Kameler är flickor. Eller flickor är kameler. Vänta lite... alltså många flickor är inte kameler. Jag fattar inte riktigt. Men när vi spelar boll är det mest killar och ingen av oss är kamel."
/Hampus 8 år

"Jag är en riktig killtjusare, men det får jag inte för min mamma. I min förra klass frågade jag chans på alla. Alla sa nej. Om man får nej kan man vara ihop med någon utan att han vet om det. Fast då får man gömma sig."
/Nicole 7 år

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-06 22:28:49

Haha! Jag längtar också till när Seth ska säga sånt där. Tur att han har dig som mamma som är så bra på att komma ihåg allt roligt som sägs.

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-01-06 22:53:59

Ja, man måste nästan köpa en bok och komma ihåg att skriva ner alla småsaker. Jag vet själv att Emil gjort så myckeroligt, men kommer inte ihåg vad...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela