Frida & Seth

Sju sanningar...

Publicerad 2008-02-21 20:42:34 i Frida W,

7 sanningar om mig.


Jag har blivit utmanad av Jottan. (För flera veckor sen, jag vet...)

1. Jag är riktigt noga med att ha det rent och bortplockat hemma i stort sett hela tiden. Jag går därför ofta omkring och småplockar och flyttar sakerna på sina rätta platser och torkar av bänkskivorna i köket minst tre gånger om dan, även om det bara är nån vattendroppe på dem som råkar störa mig. Att det är rent hemma hos mig innebär inte dammrent nödvändigtvis. Det är viktigare för mig att det på ytan ser bra ut, skåpar och lådor är allt som oftast ett virrvarr av prylar och papper, men det folk ser direkt är förhoppningsvis ett prydligt hem.  

2. Jag är dålig på att be om hjälp.

3. Jag är kvällstrött och älskar sovmorgnar.

4. Jag har aldrig lyckats hålla mina garderober prydliga med upphängda och snyggt ihopvikta kläder mer än två dygn. Jag plockar ut plagg och "proppar" in de igen när jag använt och tvättat dem. Garderobsdörrarna är alltid stängda, så ingen vet vilket kaos som egentligen försigår där inne.

5. Jag har aldrig använt en Mp3.

6. Jag har fortfarande svårt att tänka på mig själv som mamma. På nya jobbet är det som att de aldrig skulle tänkt tanken på att jag fått barn, eftersom jag ser så ung ut, antar jag. När jag ringer BVC för att boka ny tid till sonen, känns det jättekonstigt att börja samtalet "hej, det är Frida...Seths mamma". Det har inte riktigt sjunkit in än. Ok, jag har världens härligaste lille kille hemma, men jag - mamma? - det är för konstigt! Men jag bara älskar att skvallra om honom för alla som vill höra!

7. Jag undviker fortfarande A-brunnar och spottar över axeln när jag ser en svart katt korsa gatan. Jag tror stenhårt på att om jag tex. får dåliga nyheter en dag, så måste det bero på att "jag hade de byxorna ihop med den tröjan, eller de sockorna och de trosorna", så då undviker jag att sätta på mig dessa plagg samtidigt framöver, för att slippa fler tråkigheter.

Regler för denna utmaning:

Länka till den som utmanat dig.
Berätta sju sanningar om dig själv.
Utmana sju personer.
Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

Jag utmanar: Anna S, Jeanette J, Frida Holm, Elin Arv, Stina, Jennie L och Jenny H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela