Frida & Seth

Pappor på stan...

Publicerad 2008-02-06 20:53:13 i Frida W,

Ännu en dag på jobbet... Det känns fortfarande bra där på boendet, och jag lär känna brukarna mer och mer, sakta men säkert. Imorgon ska jag sova min första natt där, vilket alltid är så där oroligt när allt är så nytt. "Kom jag ihåg allt"? "Vad är det där för ljud"? "Undrar hur det går hemma"... Jag har som tur är bara nu då torsdagnatt, åsså lördagnatt till helgen, sen jobbar jag bara vanliga kvälls- och dagpass resten av arbetsperioden. På lördag laddar vi i soffan för att se "Melodifestivalen"! Då går kvällen fort!

Det var premiär för "pappor på stan" idag, då Patrick och Lidde drog ner för att handla på Clas Ohlsons och äta kebabtallrik! Barna hade de i vagnarna och drog runt centrum ett par timmar, tätt följda av deras killkompis som gick där bak och skrattade åt dem!

Men Seth fick sig i alla fall en ny overall (halva reapriset, jodda!) som han ska kunna använda nästa vinter. Det känns konstigt att tänka att han ska bli "så där stor" varje gång man skaffar/får nåt nytt plagg som är flera storlekar för stora nu. Nästa vinter är sonen stor, gillar säkert att åka pulka och så hjälper väl Seth oss att skotta uppfarten! Oj, så konstigt!

I afton kom våran granne förbi för att diskutera bredbandet som vi hoppas ska bli indraget snart. Det gäller bara att typ 75% av hushållen här runtom också bokar upp sig. Evert, "the storyteller", ska skriva upp sig, trots att han inte använder Internet själv, men han har förstått att bredband kan höja värdet på huset, och att det bara är att hänga på!

Evert berättar alltid en massa historier om människorna i byn, gärna om jakt och om triangeldraman och sånt! Idag började han prata om pojkstreck och om vad ungar kan ha för sig för hyss. När han var yngre tillverkade han till exempel en egen bössa som han sköt granar med och han och hans kompisar tyckte det var skitkul att skrämma slag på folk med smällare som de kastade ut genom bilrutan när de passerade! De körde tydligen ofta förbi busshållsplatser och biokön i stan och tände på!

Ett par killar här på söder hade bara för ett tag sen fått tag på tändstickor och lyckats få elden att ta sig i ett träd, och när ena killen försökte släcka elden genom att stampa på den hade hans byxben tagit eld! Men som tur var hade pappan i huset sett alltihop, och enligt Evert, "snabbt och obehindrat sprungit ut och kastat vatten ur hinkarna och släckt elden både på pojken och gran"! Vilken tur att han fick sig fram helt obehindrat!

Nu äter Seth sitt sista mål för kvällen och sen är det sängen som gäller. För allihopa här tror jag!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-02-06 21:02:22

Woaw vilket inlägg. jag är precis iväg på säng så jag ska läsa imorrn, innan jag drar på skolan.

nu ringer jag! men det är upptaget. Vem kan du tänkas prata med då?

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-02-07 19:17:04

Tack för att du kom och lämnade den idag. Hoppas inte Anna tvingat dig.
Den passade skitbra dessutom och har räddat begravningen imorgon för min del. Thank You!

Postat av: Frida

Publicerad 2008-02-08 09:33:30

Hej ! Vad roligt att det går bra på nya stället & att du trivs. Skönt att det funkar hemma med. HA en bra helg kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela