Frida & Seth

Om nästa helg...

Publicerad 2008-02-10 21:39:18 i Frida W,

Vi, matte och husse, berättade ikväll för Tilde vad som ska hända på lördag.

"Vet du Tilde, vad vi ska göra"? "Vi ska åka biiil, jättelångt, till Malå". "Åsså ska vi bo i stuga hela familjen". "Blir du glad då, Tilde"?

Vi pratar liksom bebisspråk med henne, åsså sitter hon och lyssnar och tittar, och vickar på huvudet när det är nåt ord hon känner igen.

"Åsså ska vi packa din mat och ditt koppel i bilen". "Å sen, vet du vem som kommer"? "Då på kvällen ska vi äta mat med LeffeåMeta"! "Vill du träffa LeffeåMeta"?

Då vickar hon huvudet åt andra hållet och lyssnar vidare.

"Åsså går vi ut på promenad, på Malå-maknaden". "Och handla grejer och så går vi tillbaka igen". "Sen ska vi äta godis på kvällen". "Åh, så gott".

Åt godis ser hon extra intesserat på oss.

"Åsså får du sova med matte och husse och Seth i stugan". "Å på morron Tilde, då får du väcka matte och husse när du vill ut och kissa och bajsa". "Åsså får du busa med en massa hundar i Malå". "Kanske det är nån mer du känner där". "Tror du det, lillegumman"? "Det ska bli jättekuuul"! "Visst då stumpan"!?
            image853
                                           Tilde gillar att åka bil. -Jättemycket!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2008-02-11 13:58:37

Vad mysigt med Malå. När jag var liten var vi alltid där en helg varje år och bodde i stuga. Har nog bott i alla som finns. Nostalgi:) Hoppas de har mer snö kvar än vi har här

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-02-11 17:26:39

Hoho. Jag ser det framför mig =)

Frästen måste jag tacka än en gång för väskan jag fick av dig och Joos igår. Den var ju snajsig som tusan! Visst var det den väskan jag greppade tag i på Indiska en gång när jag var med dig? Jag kom på lite senare att jag tyckte att jag kände igen den från nånstans...
Du är lurig du! =)

Postat av: Elin

Publicerad 2008-02-11 22:12:13

Haha, jasså det gjorde han. Jag tycke han var bekant med. Men jag brukar känna igen de flesta, tom de man bara ser på Ica eller nåt. Men kanske vi har setts i backarna. Det kryllade ju jämt med Skell-bor där. Eller det gör det nog fortfarande

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-02-12 21:19:33

Sötnos, det syns att bilåkandet inte ogillas :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela