Frida & Seth

Om första arbetsveckan...

Publicerad 2008-02-10 19:59:44 i Frida W,

Så var det färdigjobbat för denna vecka. Jag har jobbat varje dag nu sen i måndags, så jag har redan arbetat drygt en hel fjärdedel av mina 240 timmar! Jag har haft två dygnspass, vilka gjorde att jag framöver kommer att ha många lediga dagar. Det är himla kul på jobbet, men jag känner att jag har varit borta mycket nu! Det var så skönt att få krama om Seth och sjunga "Byssan lull" nu för honom för en stund sen så han somnade lugnt och stilla.

Vi har ju varit på kalas idag, jag och Seth! Moster Josefin åkte och hämtade honom på väg till stan och jag åkte direkt hem till Anna efter jobbet. Så efter ett drygt dygn fick jag äntligen pussa min son ordentligt när vi möttes upp där!

Anna bjöd på jättegod morotskaka till alla som var där på kalaset (totalt elva personer). Hon fick presenter och gratulationer, åsså visade hon en gammal film som vi kompisar hade spelat in åt henne till hennes 15-årsdag! Fatta, för tolv år sen! Då såg vi riktigt unga ut! Lite pinsamt att se sig själv på tv...

Jag börjar känna att det ska bli skönt med en ledigdag, då jag i fredags gick av mitt dygnspass klockan tre, åkte direkt till min mormor och träffade mamma, pappa, syrran och systersonen, åkte hem och duschade och åt middag, sen var vi bjudna till Anna, Alma och Lidde vid halv sju, satt där och drack kaffe medans barnen lekte på golvet, Liffe och Malin var också där och runt åtta sov alla tre ungarna i varsitt rum (behändiga barn vi har) och vi föräldrar började spela kort till mitt i natten. Efter tolv var vi hemma, gick och la oss åsså upp med Seth på lördagsmorgon, sov en timme mellan tio och elva och sen var det bara att packa kassarna igen för att tillbringa kvällen och natten och söndagsförmiddan på jobbet. Jag slutade halv två idag och åkte som sagt på kalas på en gång. Nu har Patricks föräldrar hunnit dricka kaffe här, jag gick en runda med Tilde och så har Seth somnat i min famn. Nu sover han i sin säng, och vi ska väl se andra avsnittet om "Köping-gänget" senare. Imorgon är det dags för storstädning av huset åsså ska vi åka och se på ett hus i Kusmark som Patrick är så sugen på att köpa, tydligen! Åhnä, flytta nu?!? Vi som inte är klara här ens! I Kusmark har de bredband, och en stor lägda bakom huset för Tilde att springa på. Jaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela