Frida & Seth

Jag har en hälsning från Hellen!

Publicerad 2008-02-18 11:24:26 i Frida W,


Malåvistelse i helgen. Här är bilder från våran stuga. Patrick tyckte den var "spartansk".

Vi gick ner till marknaden bland det första vi gjorde, i blåsten, och tittade på rävmössor, vinterjackor, böcker, godisstånd och andra besökare. Vi handlade ett par handskar till Seth, några halksockar tills dessa att han ska springa runt här hemma och så lite Vindelrökt kött. Tilde gillade speciellt det ståndet, eftersom de var så generösa på att bjuda på smakprov därifrån!

  
Här är bilder från Patricks föräldrars husvagn, som vi vistades i en del på lördagskvällen. Där blev vi bjudna på Porterstek, öl och sprit! Jag blev högröd och lite berusad av första starkölen där vid tre-fyratiden, så jag tog det säkra före det osäkra och drog ner på alkoholintaget för kvällen!

 
När vi kom tillbaka till stugan för att lägga i säng Seth, var det bastu hos oss! Vi hade glömt kolla elementen, som hela dagen hade stått på full värme! 30 grader var det, om inte mer!

 
På söndagen hängde vi runt husvagnen igen, såg lite skidskytte, solade, grillade korv och fick äta uppstekt pannkaka! Jättegott!

  
Innan vi gick upp till svärföräldrarna, gick vi först ner till hotellet och åt frukost där. Lyx! Seth fick nöja sig med sina smöråsrån som vanligt, men jag och Patrick fick i oss varma baguetter, fil och flingor och en massa olika pålägg! Och just som vi sitter där och äter, går en bekant förbi med en kaffekopp ett par bord bort... Hon stannade till och sa "men, är det du"..? "Hej", sa ja. Sen pekade hon mot Seth i barnstolen och frågade, "är det din"? Jag nickade och så kom hon fram och pratade en stund. "Hellen", Helen, lärare på Norrhammarskolan, -favoritklass 9A! Hon var i Malå med, för morgononen, lite ömma ben och muskler efter att ha åkt i backen hela dagen före, och sen festat till Charlotte Perellis uppträdande på hotellet senare på kvällen! Allt var annars bra med henne och jag skvallrade lite om andra som blivit mammor från gamla gänget! "Hellen" bad mig hälsa till alla jag träffade från klassen! HELEN HÄLSAR! Och nu var det gjort.

Det var väl inte så värst spännande, men lite kul ändå, va, Anna?

I förra veckan var jag och handlade blöjor på Coop, och då hälsade min gamla samhällslärare från gymnasiet också. Jag tycker att det är konstigt att lärare kommer ihåg mig. För, för det första har de väl haft tuuuusen elever genom åren och så tror jag ju inte att jag gjorde så mycket väsen ifrån mig på lektionenerna heller, så att de borde registerat mig så där. Men, nåt intryck måste jag väl gjort ändå. Eller är det bara svårt att inte komma ihåg Frida W?  

Kommentarer

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-02-18 15:00:29

Sweet, se inte alls illa ut :)
Jag gillar Malå, finns "dungers" kvar? du vet där man köper det goda brödet..

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-02-18 19:36:00

Jag och Anna har inte planerat detta med dina traderakläder märker jag. Anna har mestandels av kläderna och alla påsar hemma hos sig och hon är ju jätteborta medans det börjar hända saker och de vill ha sina kläder NU. Ska jag åka till Göteborg och hämta hem henne igen?

Postat av: Frida

Publicerad 2008-02-19 09:55:43

Vilka fina bilder, jag längtar också till fjällen. Grilla korv, åka i backen:-) vi ska dit i april kanske, beror på jobbet. Vart jag nu jobbar, jobbet jag sökt & var på intervju för är ett nytt psykboende som startar upp i april, brukarna kommer i slutet & personalstyrkan består av 8 personal. Men jag tror inte jag får det, annars är jag safe ändå. Känns som det kris med folk i handikapp...Hur går det för dig då? Trivs, blir kvar?? Finns det mycket jobb? Där jag är nu skulle det behövs 3 heltider. vi har jättekris, kramen

Postat av: Thesso

Publicerad 2008-02-19 12:24:28

Det är omöjligt att glömma bort dig! Du sätter avtryck som bara går att operera bort... med skitsvår laserkirurgi! /Anna & Thess

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela