Frida & Seth

Vilken dag!

Publicerad 2008-12-01 21:24:31 i Seth berättar...,

"Idag for jag å pappa till en doktor på lassarettet för att kolla upp det pipiga i mitt bröst som jag hade i september. Jag har inte haft samma problem sedan dess, så pappa fick bara med sig rådet att fortsätta ge mig Mollipect när jag är förkyld, så får vi hoppas att det jobbiga i andningen inte kommer tillbaka alls!

Sen åkte jag på dagis. Där hade dagisfröknarna sorg idag efter att de fått höra att jag ska byta förskola efter nyår..! Jag ska få börja på "Pärlan", som ligger hemma i Ersmark, så nu slipper mamma och pappa köra fram och tillbaka så långt. Det blir nog bra, tror mamma, fast jag har ju skitroligt med alla kompisar och fröknar i Kåge också! Då får mamma följa mig dit på inskolning från den 12 januari. Innan dess har jag ledigt i tre hela veckor, för jag ska ju träffa tomten och bli uppsnoffsad för nyårsafton och sånt därn´t, ni vet!

Sen, när vi hade ätit middag, klädde mamma på oss åsså fick jag åka pulka ute i snön! Jädrar vad mamma kan springa fort! Å ju högre jag skrattade och skrek, desto fortare sprang hon med mig i släptåg! Å Tilde var så busig och glad å sprang efter hela vägen!

               

               

               

               

Vi for hela vägen till Tildes hankompis Nisse! Han blev kär igen! I Tilde! Han pussade och nosade och hoppade på henne och jag satt lugnt i mammas knä och blev bjuden på chokladmuffins och ett glas mjölk! Jag säger bara; "vä-ärt"!

Imorgon ska mamma få fika hos en annan granne som har ljusparty, och Nisses yngre matte ska komma hem till mig och barnvakta en timme eller så! Då ska jag redan sova, sa mamma, så det inte ska vara några problem för grannflickan! Vi får se om jag kanske vill vara uppe och leka ändå..!
" /Seth

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-12-01 22:49:23

hur sött är det inte med små Sethgubbar som är alldeles rosiga om kinderna och ute och åker pulka. Supersött!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela