Frida & Seth

Om Seths sovvanor - förr och nu!

Publicerad 2008-12-28 20:18:56 i Frida berättar...,

28/12 2007...

"Han sover nu i sin säng varje natt, äter sista gången vid nio-halv tio och sen inte förrän runt sjusnåret. Det går bättre och smidigare än vad jag räknade med, fast han gnäller en del klockan tre ungefär, men efter att ha bäddat om honom ett par gånger sover han vidare tills vi stiger upp jag och han."

Nu sover Seth lika bra i sin egen säng, man får vara upp några gånger per natt precis som förr för att ge tillbaka tutten som han tappat, byta böja eller bara ta upp honom och ge han en lång kram.

Det är så mysigt de gångerna han bara söker just den närheten! När man kommer in i rummet sträcker han ut armarna mot en och då förstår man att han är kramsugen! Och efter att ha hållit om honom en stund pekar han ner i sängen igen och när han lagt sig tillrätta (gärna med rumpan i vädret) somnar han om på två röda!

Istället för att somna vid nio och vakna vid sju, får vi nu lägga i säng honom klockan sju och väckas morgonen efter klockan nio! Så har det varit nu ett tag, och det är många som säger oss att vi "inte vet vad det innebär att ha barn"!

Efter lunch sover Seth ca 1½ timme-2 timmar, så vid tvåtiden på dan brukar vi vara redo för nästa äventyr!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-12-28 20:38:05

Men så glad jag blir om det skulle vara så! Jag tycker att hon ser ut som en liten rumpnisse.

Jaja.. okej.. världens finaste rumpnisse måste jag ju tillägga :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela