Frida & Seth

Det är här ni ska gå in!

Publicerad 2008-12-14 21:52:00 i Frida berättar...,

Vi har nu låtit vår gamla parkering snöa över, och vi parkerar istället bilarna framför (eller i) det nya garaget!


Seth jobbar hårt för att hålla parkeringen fri från snö...



Så parkera bilen, runda garagehörnet och stig in här till höger!

(-Nej, andra hållet Seth!)



Var dock observant på att inga snörasskydd har satts upp på taket ännu! Vi vill inte få nån stämning på halsen. Concider yourselfs warned!


Och så här ser det ut när sonen skyfflar undan snön mellan huset och garaget!

Han är en mycket behändig unge..!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-12-14 23:29:45

Perfekt att lära honom tidigt! Sedan är det bara att börja hyra ut honom till grannarna när det snöat - se det som en fet extrainkomst.



Tänk dig en snöig morgon och skicka ut seth med spaden, sedan är det bara att boka tid hos Becca och storshoppa kläder!



Jag ska genast sätta Emil i hårdträning!!

Postat av: Erika

Publicerad 2008-12-15 09:48:16

Så trevlig med nya ingången! Kanske måste göra ett studiebesök, men det blir nog efter jul det..

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-12-15 19:24:47

Man skulle få kunna sätta på sig skygglappar hemma så att man slapp allt det där. Jag brukar scanna blocket och läsa annonserna om företag som kommer hem till en och städar. Jag drömmer om torkade fönster och massor av supertråkig storstädning de skulle kunna få komma och göra - tänk så skönt!



"Idag vill jag ha torkade fönster, storstädade badrum samt kök och tvättstuga."



"Idag behöver jag bara att ni dammsugar alla golv och dammtorkar och skurar".



Ååååå...

Visst kan jag göra sånt där själv, men bara tanken på att få säga så till någon annan...

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-12-15 19:40:26

Jag kan med handen på hjärtat säga att det som gör mig mest arg av allt i hela världen är att vakna en sommarmorgon och se solljuset stråla in i sovrummet och visa alla partiklar som flyger omkring i rummet. Samt dammhinnan på golvet och på alla ytor.



Jag tog upp det här med en jobbarkompis utan barn och hon idiotförklarade mig totalt som ens kunde tänka mig att ta in någon för lite städning.

"Mammor har alltid klarat av att ta hand om barn OCH städa undan samtidigt, varför skulle du inte orka" sa hon.



Men tänk så skönt om man bara kunde få någon att komma och torka alla ytor, jag menar: speglarna hemma, fönsterna med fingeravtryck överallt, skåpluckorna med matrester, m.m.



Jag drömmer mig bort igen...

Postat av: Morfar

Publicerad 2008-12-15 22:34:01

Visst vet ni att det är förbjudet med barnarbete i Sverige gäller även i Ersmark!

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-12-16 13:23:06

Haha! Morfar är observant.



"Consider" är förresten mer korrekt än vad jag sa tidigare... Sorry, jag googlade det bara då och det såg ut att vara okej men nu har jag skrivit det själv också och kommit fram till att s känns bättre.



Fast det verkar finnas båda två varianterna där ute på nätet..



Iallafall så är jag påväg till jobbet igen, som vanligt... Idag har jag nog mycket att göra så tiden kommer gå asfort och sen är det ju dejten med karln senare ikväll.

åååh vilken härlig dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela