Frida & Seth

Nu känner jag mig bättre!

Publicerad 2008-12-17 19:30:44 i Frida berättar...,

Jag var nära att sjukskriva mig för resten av veckan. Jag hade så ont i halsen igår kväll och nu på morgonen var jag lika uppsvälld och hade lika svårt att svälja som då. Jag funderade på om det var streptokocker jag fått på halsen, men på sjukvårdsrådgivningen sa de att det var för tidigt att veta. Om jag hade lika ont på fredag kunde jag åka till vårdcentralen för att ta ett prov. Fredag kändes långt bort, tänkte jag, medans jag gärna låg på soffan och inte orkade engagera mig så mycket alls. 

Jag gick och la mig före åtta igår kväll, och när Seth vaknade halv nio i morse (tack, tack för det!) gick jag upp med honom och från tio tog Patrick över sonen så jag fick sova igen. Det är länge sen jag sov så många timmar på så kort tid (17 timmar på kudden)! 

På eftermiddagen kom min mamma med medicin och isglass till mig, och det gjorde susen för min onda hals! Det gick väl bara en timme, så kände jag mig plötsligt normal igen! Aptiten kom tillbaka och jag orkade ta mig igenom kvällen med Seth och Tilde! Tack för hjälpen, mamma

Jag tänker att det bara måste vara ett förkylningsvirus eftersom det redan känns bättre i halsen, och det ska jag nog kunna arbeta med de här två sista dagarna innan julsemestern!

Kommentarer

Postat av: Benita

Publicerad 2008-12-17 20:02:35

Krya på dig! Hoppas vi hinner ses innan jul, annars får ni komma och fika nån dag! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela