Frida & Seth

Lillstumpedumpan..!

Publicerad 2008-12-19 20:33:01 i Frida berättar...,

                       

Tilde får numera följa med husse till jobbet då mina och Patricks arbetstider krockar. Då tar Patrick ut henne och rastar henne några gånger under dagen, men annars ligger hon snällt på hans jacka inne på kontoret medans han kör traktor, eller vad han gör.

Hon är så lugn och fin på husses jobb, och jag hoppas att hon ligger där och mår bra i stillhet och vilar upp sig från Seths fartiga, högljudda framtåg och jagande efter henne här hemma..! Hon får vara ifred, sånär som på då städerskorna kommer runt nio och ger henne klappar och uppmärksamhet! "Titta, titta, hon är hääär igeeen", låter det! Eller hellre; "titta, titta hon äl häl igen", för en av dem är visst thailändska.

Med ett yrväder som Seth blir Tilde lite åsidosatt, men vi passar på att gosa med henne på kvällarna då "brorsan" har lagt sig! Å sen vet hon ju att hon har sin givna plats bredvid mig i sängen varje natt, och om hon är på det humöret får hon alltid komma och bädda på mitt duntäcke så att jag ligger pall still halva natten så hon får sova extra mjukt och gott! Sen, efter ett par timmar kan jag vända mig i sängen igen, för då går hon oftast ner och äter lite ur sin matskål..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela