Frida & Seth

Julafton är över...

Publicerad 2008-12-25 14:34:26 i Frida berättar...,


Julgranen!

Och vi som skulle handla julklapp till en person var i år..! Hur kan det ha blivit så många paket då?!? Jo, Seth och Leo fick en hel del!



Jag var imponerad över att småkillarna inte rev mer i paketen som låg framme! Istället spelade Seth lite gitarr och sjöng!



Leo tittade på från sin plats! Han hade fått finkläder av moster Josse. Plus en ny läderfåtölj av sina föräldrar! Tjusigt!



Om ni kollar in Seths hållning och ansiktsuttryck har ni hela hans sinnestäming under julaftonen klar för er..! Hängig och rätt ogiltig... Gammelmormor skjutsar honom på rullatorn...



...fram och tillbaka på nedervåningen..!



Tomten kom strax före sju. Då var Seth redan helt trött och slut, och jätterädd för den skäggige gubben! Allt det har jag på film! Å, vad Seth grät! Och gick från famn till famn och kramade oss hårt!

Lite intresserad var han av julklapparna han fick, men bara lite. Här; en talande dammsugare!



Leo ville också kolla in Seths dammsugare! I högra hörnet syns även Seths julklapp från moster Josse; en "Bolibompa"-drake!



Morbror Crille och Leo öppnar paket!



Moster Josse med Leo!



Efter att Seth lagt sig och sova och medans mormor och farfar skjutsades hem passade killarna på att skåla lite...



Dags för julklappsleken! En sexa för att få ta ett paket från högen... Mamma hade mest när klockan sen startade! Regler; slå en sexa för att sno nån annans paket, och en etta för att skicka valfritt paket ur sin hög till bordsgrannen...



Paketen gick runt bland alla, och i år öppnade vi inte paketen förrän allt var klart, så man visste inte vad man jagade..!



När klockan sen ringde och vi öppnat alla paketen började byteshandeln. Jag fick med mig en timer till motorvärmaren istället för två packar tändare med långa skaft. Bra byte!



En lite trött jag innan vi åkte hem. Och för mig bara hem och vända tillbaka till Kåge för lite körsång i kyrkan. Det var lite mindre folk i kyrkbänkarna än det var förra helgen på "Julton". Då fanns det typ fyra lediga platser i hela kyrkan. Inatt var det upptaget ungefär 4 %... 21 personer räknade jag dem till. Femtio procent av dem var konfirmander som var tvungna att vara där! Men mysigt var det ändå med lite julsånger och körstämmor sådär sent på julaftonsnatten!



Nu är det bara ledigt som gäller i två veckor till..! Mamma har kommit med en hel drös böcker som förhoppningsvis ska räcka! Nu när Seth sover ska jag passa på att lägga mig på sängen själv och bara läsa..!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-12-25 17:16:06

Julklappshögen sätter granen i skugga...



Fina kort på fint folk var det. Jag saknade dock Carro på korten.. Hade hon fullt upp i köket kanske.



oj så söt Sethgubben var när han sitter på rullatorn och låter sig skjutsas runt. Han ser nästan ut som en vuxen kan göra "Jaja, lek lite med mig då om du absolut måste, men sen är det bra. Då blir det marsh pannkaka i säng!"



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela