Frida & Seth

5 dagar kvar...

Publicerad 2008-12-19 19:23:16 i Frida berättar...,

Å Seth har fått feber nu i afton..!

Jag hämtade hem honom från dagis efter min sista arbetsdag för det här året (semester till 7/1), och allt var så bra med honom! De höll på att städa stället då jag kom in och de hade satt Seth i en barnstol för att få lite arbetsro! Han har en tendens att springa runt och riva upp allt man städat bort annars, och jag sa till fröknarna att jag förstod deras taktik! "Jag sätter själv honom i stolen hemma om jag vill få nåt gjort - åsså ger han ett kex"! Det tyckte de var himla bra! "Ja, det blir mycket fika hemma för Seth", fortsatte jag, och de skrattade än mer åt det! (Jag gillar att vara rolig och när andra uppskattar det..!)

Sen började jag packa ihop Seths alla kläder, ombyten, småvantar, overaller och tuttar. Fröknarna kom och gav mig hans "bok" som de plastat in åsså lite teckningar och pyssel som han gjort där. Tomten fick vi också med oss.
                                                                                   

Det var Seths sista dag på dagiset i Kåge. De var uppriktigt ledsna över att han ska sluta komma dit och tyckte att det var lite orättvist och jobbigt att han ska byta dagis efter julledigheten.

Det känns ju självklart jättebra att Seth är så omtyckt och att han gjort sånt gott intryck på både personal och dagisbarn där. Benita lämnade över en julklapp å Anton och Seths vägnar igår på Antons sista dag där, och i kortet skrev hon och tackade för hösten och allt fint de gjort för killarna. De är verkligen jättegulliga fröknarna i Kåge allihopa! 
                         

Vi fick ett stort tack för paketet av de som hjälpte mig att leta fram alla Seths grejer idag och jag fick lova, lova att komma tillbaka och hälsa på! Efter att ha gått igenom alla lådor och torkskåp och efter att vi vinkat en sista gång sa jag heller inget om sov-vagnen som vi fortfarande har kvar där. Då har vi ju en anledning att komma tillbaka snart! Undrar om fröknarna också tänkte samma sak..?

Väl hemma började vi med middagen och Seth sprang runt som han alltid gör. Men det var inte förrän efter maten var uppäten och vi låg och såg Bolibompa hela familjen, som vi började fundera på om Seth kanske fått lite feber. Han låg så stilla på Patricks mage, låg stilla och kollade på tv så länge (för att vara han). Och visst hade han en högre temp än vanligt. Flytande Alvedon, pyjamas och lite välling var det som gällde. Sen somnade sonen som en stock i sin säng direkt efteråt.

Hoppas nu inte att hela semestern ska gå åt till att kurera oss och bli fri från feber/förkylningar. Imorgon är det säkert bättre. Eller hur?

Kommentarer

Postat av: jos

Publicerad 2008-12-19 20:11:33

Men jag lämna ju kortet till dig när vi var på stan förra söndagen. Så vem det där var ifrån har jag ingen aning om. Men om det var mitt kort så tackar jag så mycket! Nu ska jag gå å sova.. klockan är bara barnet, men mycke ska hinnas med innan det är måndag igen =(

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-12-19 21:03:43

Väskan står här nu, i den ligger ett par mysbyxor till mig. Det tar sig..



Emil kräktes hela natten till idag och jag var tvungen att ligga i hans lilla säng och trängas med både magen och Emil hela natten för att förebygga att han inte kräktes i sängen (mer än de 3 gångerna under kvällen).

03:30 hade vi magsjuketräning på toaletten och jag demonstrerade hur man ska böja sig fram ner i toan när man ska kräkas och han stoppade ner sitt lilla huvud och låtsades kräkas.



Idag mår han bättre, hoppas nu bara varken jag eller Pelle blir smittade. Tänk värkar på lassa själv utan Pelle eller värkar/vinterkräksjukan samtidigt! Jag vet inte vad som vore värst..



När Emil och jag vaknade efter en välbehövlig vila idag så hittade vi Pelle på knäna nere i vardagsrummet han skurade parkettgolvet med rotborste och ajax så jag kan nog säga att det är hyffsat välstädat här hemma nu :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela